به گزارش اکوایران، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه ادعا کرد ایالات متحده به دولت جمهوری اسلامی ایران هشدار داده که تمام برنامه‌های [ادعایی] علیه دونالد ترامپ را متوقف کند و گفته که واشنگتن هرگونه اقدام علیه جان او را یک اقدام جنگی تلقی خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد تهدیدها مطلع شده و به تیم خود دستور داده است تا به اقدامات [ادعایی] جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکایی‌ها رسیدگی کند.

به ادعای این مقام، مقامات ارشد ایالات متحده به دستور بایدن پیام‌هایی را به بالاترین سطوح دولت ایران ارسال کرده و به تهران هشدار داده‌اند که تمام اقدامات و برنامه‌های [ادعایی] علیه ترامپ و مقامات سابق آمریکایی را متوقف کند.

این مقام گفت به ایرانی‌ها گفته شده است که اگر تلاشی علیه جان ترامپ انجام شود، واشنگتن این توطئه‌ها را به عنوان اقدام جنگی در نظر خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران مداخله در امور آمریکا را رد کرده است. تهران به نوبه خود می‌گوید واشنگتن برای دهه‌ها در امور این کشور مداخله کرده است و به رویدادهایی از کودتای ۱۹۵۳ علیه نخست‌وزیر وقت تا ترور سردار قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا اشاره می‌کند.

ترامپ جمهوری خواه، پس از شکست در انتخابات 2020 از بایدن، اکنون به دنبال بازگشت به کاخ سفید است. ترامپ اکنون در رقابت با کامالا هریس معاون رئیس جمهور برای انتخابات 5 نوامبر است.

ستاد انتخاباتی او در 24 سپتامبر اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره تهدید ادعایی جمهوری اسلامی ایران به ترامپ اطلاع داده‌اند.

ترامپ

کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده سال‌هاست که تهدیدات [ادعایی] ایران علیه ترامپ را از نزدیک دنبال می‌کند و نسبت به «عواقب شدید» در صورت حمله تهران به هر شهروند آمریکایی هشدار داد.

شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت: «ما این موضوع را یک موضوع امنیت ملی و داخلی می‌دانیم که دارای بالاترین اولویت است و جمهوری اسلامی ایران را به دلیل این تهدیدات [ادعایی] به شدت محکوم می‌کنیم. اگر جمهوری اسلامی ایران به هر یک از شهروندان ما، از جمله کسانی که در حال خدمت به ایالات متحده هستند یا کسانی که قبلا خدمت کرده‌اند حمله کند، با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.»

ساوت گفت: «علاوه بر این، پرزیدنت بایدن دستور خود را مبنی بر اینکه سرویس مخفی ایالات متحده باید هر منبع، توانایی و تدابیر حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با این تهدیدات در حال تحول علیه رئیس جمهور سابق را دریافت کند، تکرار کرده است.»