به گزارش اکوایران، سازمان اسرائیلی شین‌بت و پلیس این رژیم مدعی شدند که دستگاه امنیتی اسرائیل یک شبکه جاسوسی که در حال جمع‌آوری اطلاعات برای ایران بود را شناسایی کرده است.

به نوشته رویترز، در بیانیه مشترک شین‌بت و پلیس ادعا شده پس از اینکه تحقیقات نشان داد هفت اسرائیلی از شمال اراضی اشغالی، از جمله شهر بندری حیفا اطلاعاتی در مورد پایگاه‌های نظامی این رژیم و زیرساخت‌های انرژی و بنادر جمع‌آوری کرده‌اند، نیروهای امنیتی آن‌ها را دستگیر کردند.

پلیس اسرائیل گفت که این نقض امنیتی از جدی‌ترین مواردی بوده که تاکنون در اسرائیل مشاهده شده است. یک منبع ارشد شین‌بت گفت: «برآورد این است که فعالیت‌های اعضای این حلقه آسیب امنیتی به اسرائیل وارد کرده است».

بنا به ادعای اسرائیلی‌ها، متهمان که شامل دو نوجوان نیز می‌شوند، از دو عامل دستگاه اطلاعاتی ایران مأموریت یافته تا صدها کار جمع‌آوری اطلاعات در مورد پایگاه‌های نظامی در سرتاسر اراضی اشغالی را انجام دهند. هدف‌ها شامل یک نیروگاه در شهر شمالی خدرا، پایگاه‌های نظامی با تأکید بر نیروی هوایی و دریایی و همچنین سیستم‌های پدافند هوایی گنبد آهنین اسرائیل و بنادر می‌شد.

ادعا شده متهمان در ازای صدها هزار دلار کار کردند که بخشی از آن با استفاده از ارزهای دیجیتال پردازش شده بود. منبع ارشد شین‌بت مدعی شده: «اطلاعات زیادی که توسط اعضای این حلقه جمع‌آوری شده بود، به عوامل ایرانی تحویل داده شد». انتظار می‌رود که در روزهای آینده کیفرخواستی از سوی دفتر دادستانی اسرائیل ارائه شود.

در سپتامبر، دستگاه امنیتی اسرائیل یک اسرائیلی را به ظن مشارکت در طرح ترور از سوی ایران علیه شخصیت‌های برجسته، از جمله نخست‌وزیر این رژیم دستگیر کردند. اسرائیل تاریخ طولانی از عملیات‌های اطلاعاتی در ایران دارد که شامل ترور اسماعیل هنیه نیز می‌شود.