به گزارش اکوایران، وبگاه اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که اسرائیل در بامداد روز شنبه به وقت محلی، به ایران حمله کرد. صدا و سیمای ایران نیز گزارش داد که در چندین منطقه از جمله تهران انفجارهایی رخ داده است.

مقامات ایالات متحده و اسرائیل انتظار دارند که ایران به طور نظامی پاسخ دهد، اما امیدوارند که این پاسخ محدود باشد تا به دو طرف اجازه دهد از چرخه انتقام‌جویی متقابل خارج شوند. دولت بایدن همچنین نگران بوده که پاسخ قابل‌توجهی از سوی ایران به وقوع جنگی تمام‌عیار میان اسرائیل و ایران منجر شود.

طی هفته‌های اخیر و پیش از حمله اسرائیل به ایران، ارتش ایالات متحده نیروهای خود را در منطقه تقویت کرده است. مقامات ایالات متحده گفته بودند که هدف این اقدام، بازداشتن ایران از پاسخگویی و کمک به اسرائیل در دفاع از خود در برابر حمله موشکی دیگر ایران بوده است.

جو بایدن و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفتند که سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) را به همراه گروهی از نیروهای نظامی آمریکا در اراضی مستقر کنند. این بدان معناست که احتمالاً سربازان آمریکایی به صورت فعال در درگیری بین اسرائیل و ایران شرکت کنند.

روز جمعه و چند ساعت پیش از حمله اسرائیل، سنتکام (فرماندهی مرکزی ایالات متحده) اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا از اسکادران ۴۸۰ که در پایگاه اسپنگدالم آلمان مستقر هستند، به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی آمریکا رسیده‌اند.