به گزارش اکوایران - وزارت دفاع این ایالات متحده گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حدود ساعت ۱۳:۳۸ یک پهپاد را به ساختمانی در نزدیکی حسکه در شمال شرق سوریه کوبید که یک پیمانکار آمریکایی کشته شد. همچنین در این حمله پنج سرباز آمریکایی و یک پیمانکار آمریکایی دیگر زخمی شدند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، آمریکایی‌ها در دو حمله تلافی‌جویانه، حداقل هشت ایرانی را کشته‌اند.

به نقل پایگاه خبری فاکس‌نیوز، در حمله هوایی آمریکا به یک انبار تسلیحات در حرابش درشرق شهر دیرالزور، شش سرباز تحت حمایت ایران کشته شدند. بر اساس گزارش دیده‌بان که بر منابع محلی سوریه متکی است، در دومین حمله ایالات متحده به یک پست نزدیکی شهر میادین، دو جنگجوی دیگر نیز کشته شدند.

پنتاگون گفت که دستگاه اطلاعات ایالات متحده با ارزیابی پهپادی که به یک پایگاه ائتلاف اصابت کرده و منجر به کشته‌شدن پیمانکار آمریکایی شد، منشأ آن را ایرانی دانستند. پنتاگون افزود: بنابراین رئیس‌جمهور بایدن به ارتش اجازه داد تا اقدامی تلافی‌جویانه انجام دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: به دستور رئیس‌جمهور بایدن، به نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده اجازه دادم تا امشب در شرق سوریه حملات هوایی نقطه‌ای را علیه تأسیسات مورد استفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام دهند.

حمله تلافی‌جویانه آمریکا در پی کشته‌شدن یک پیمان‌کار توسط پهپاد ایرانی

این حملات در پاسخ به حمله امروز و همچنین مجموعه‌ای از حملات اخیر علیه نیروهای ائتلاف در سوریه توسط گروه‌های وابسته به سپاه انجام شد.

دیده‌بان از حمله دیگر آمریکایی‌ها به یک پست نظامی در نزدیکی شهر بوکامال در نزدیکی مرز با عراق خبر داد. البته هنوز گزارش آنها به طور مستقل تأیید نشده است.

سه سرباز و پیمانکار آمریکایی به مراکز درمانی ائتلاف در عراق منتقل شده و دو سرباز مجروح دیگر نیز در محل مداوا شدند.

آستین ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهور بایدن به صراحت گفته است، ما تمام اقدامات لازم برای دفاع از نیروهای خود انجام خواهیم داد و همیشه در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد. هیچ گروهی بدون تلافی به نیروهای ما حمله نخواهد کرد.

پنتاگون گفت که ایالات متحده اقدامی متناسب انجام داد تا خطر تشدید تنش را محدود کند.

ایالات متحده تقریباً ۹۰۰ نیروی نظامی مستقر در سوریه دارد.