به گزارش اکوایران: جنبش حماس بعد از مذاکرات سخت ‌و پیچیده که روزهای زیادی زمان برد در بیانیه‌ای تاکید کرد که به یاری خداوند و تلاش‌های گسترده مصری و قطری به مدت چهار روز به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) دست یافتیم.

در این بیانیه آمده است: بر اساس این توافق، آتش بس دوطرفه انجام می‌شود و تمام اقدامات نظامی ارتش صهیونیستی در مناطق نوار غزه متوقف و همینطور تحرکات خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی که به داخل نوار غزه نفوذ کرده‌اند نیر متوقف می‌شود.

همچنین صدها کامیون ویژه کمک‌های امدادی، پزشکی، انسانی و سوخت بدون استثنا وارد مناطق  شمالی و جنوبی غزه خواهد شد.

بر اساس این توافق، 150 زن و کودک زیر ۱۹سال فلسطینی موجود در زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد و در مقابل ۵۰ اسیر صهیونیست زن و کودک زیر ۱۹ سال نیز آزاد خواهند شد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است که در مدت ۴ روز آتش بس پروازها در جنوب و در شمال نیز به مدت ۶ ساعت از ۱۰:۰۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر پروازهای روزانه متوقف خواهد شد.

اسرائیل متعهد شده است که در زمان آتش بس به هیچ فردی در مناطق نوار غزه تعرض نکند و هیچ کس را بازداشت نکند.

در بخشی از این بیانیه همچنین آمده است که آزادی رفت و آمد مردم از شمال تا جنوب در طول خیابان صلاح‌الدین تضمین شده است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است که علیرغم تعلل رژیم صهیونیستی و تلاش برای طولانی کردن مذاکرات، بندهای این توافق بر اساس رویکرد مقاومت و ملاحظات آن ایجاد شده است که هدف آن تقویت مقاومت و خدمت به مردم فلسطین و در برابر رژیم صهیونیستی است.

در بخش دیگری از این آتش بس نیز آمده است: بااینکه اعلام آتش بس می‌کنیم، همزمان دست‌هایمان روی ماشه نیز خواهد ماند و برای دفاع از ملت و بیرون کردن اشغالگران ایستاده‌ایم. به ملت خود می‌گوییم که به فداکاری و خون آن‌ها، تحقق آزادی ‌و همینطور برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس وفادار خواهیم ماند.

پیش از این تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که کابینه نتانیاهو رای مثبت به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس  داده است.

رویترز نیز به نقل از دفتر نتانیاهو این خبر را تایید کرد.

در این گزارش آمده است: کابینه بعد از ۶ ساعت بحث و بررسی با توافق آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی نزد حماس موافقت کرد.

رویترز اعلام کرد که توقف جنگ برای ۴ روز ادامه خواهد داشت و در این مدت ۵۰ اسیر اسرائیلی که زن ‌و کودک هستند آزاد خواهند شد.

در این گزارش همچنین آمده است که تمامی وزرا اسرائیل به جز ۳ وزیر از حزب صهیونیست دینی از جمله وزیر امنیت داخلی، ایتامار بن گویر، این آتش بس را تایید کردند.