به گزارش اکوایران: مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، که ریاست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و ترکیه را نیز بر عهده دارد، در جلسات جداگانه با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه، عثمان آشکین باک، وزیر ورزش و جوانان و رییس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک و عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، درباره روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و دستور کار نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی ایران، با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با همسایگان خود، به امکان همکاری بین دو کشور اشاره کرد و افزود: همکاری دو کشور بزرگ ایران و ترکیه می‌تواند صلح، ثبات، امنیت و رفاه را برای منطقه به ارمغان داشته باشد.

او همچنین پیشنهاداتی در خصوص همکاری بین کشورهای منطقه در زمینه کریدورهای ترانزیتی را مطرح کرد.

بذرپاش به افزایش حجم تجارت میان ایران و ترکیه پس از شیوع کرونا اشاره کرد و ضمن اشاره به ظرفیت بالای ایران در حوزه ترانزیت، ارتقاء سطح مبادلات تجاری دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با اشاره به هدف‌گذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه، از افزایش همکاری‌های دوجانبه به منظور دستیابی به این هدف خبر داد. وی همچنین بر همکاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

پیگیری و رفع مشکلات توسعه تجارت میان ایران و ترکیه، محور مذاکرات وزیر راه و شهرسازی با وزیر ورزش و جوانان به عنوان رییس ترکیه‌ای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه علاوه بر ارزیابی موفقیت‌آمیز دستاوردهای کمیسیون مشترک، آمادگی ایران برای میزبانی نشست آتی کمیسیون مشترک اقتصادی را اعلام کرد.

بذرپاش همچنین در دیدار با عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه به بررسی مسائل و مشکلات تردد و حمل و نقل جاده‌ای میان دو کشور پرداخت و آمادگی ایران برای توسعه همکاری در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و بندری و دریایی و امضای یک سند جامع حمل و نقل بین ایران و ترکیه را اعلام کرد.

در ادامه نشست، دو طرف به بررسی زمینه‌های توسعه همکاری حمل و نقل پرداختند و راه‌های افزایش حجم ترانزیت جاده‌ای و ریلی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.