به گزارش اکوایران؛ رتبه‌بندی حدود 900 هزار معلم از 26 مرداد 1401 آغاز شد که بررسی اعتراضات نسبت به رتبه‌بندی معلمان از 19 فروردین 1402 شروع شد. 

وزیر آموزش و پرورش 20 اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت از پایان رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت 1402 خبر داده بود. 

با این حال دیروز رضامراد صحرایی، صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اِعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد که این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرده امسال دستور داده‌ام کسی را بازنشسته نکنند مگر اینکه خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول اینکه به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم اینکه روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

براساس اظهارات صحرایی، بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش او را همان لحظه پرداخت کند اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، سن اوج کاری برای معلم، موعد بازنشستگی شده که اوج ضرر و زیان برای نظام تعلیم و تربیت است، امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید او را نگه دارید.