به گزارش اکوایران، به نقل از خبرگزاری فارس، این شکایت پس از اظهارات جهانگیری در مناظرات انتخابات سال 96 ثبت شد و دادگاه برخی جملات اسحاق جهانگیری نظیر « 2200....میلیارد توسط جناب آقای قالیباف بخشیده شده است»، «آپارتمان 10 میلیارد تومانی را به 2 میلیارد تومان بخشیدید»، « در زمان شما بیشترین تخلف بانکی حول‌و‌حوش بانک‌های اطراف شهرداری انجام شد»، «بانک سرمایه سهامش متعلق به شهرداری بوده این سهام را به مفسد اقتصادی منتقل کردید» را مصداق سوء نیت و تخریب شخصیت طرف مقابل دانست.

فارس همچنین نوشت، بر اساس رای دادگاه، قاضی به رای قطعی پرونده موسوم به «املاک نجومی» و تبرئه محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در این پرونده نیز اشاره کرده است. سازمان بازرسی نیز تأکید کرده هیچ پرونده مفتوحی درباره قالیباف وجود ندارد.

قالیباف چه زمانی شکایت کرد؟

خبر این شکایت، بیشتر از اوایل سال ۱۴۰۲ مطرح شد، اما اردیبهشت امسال محمد سعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه ای رییس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: 

«خبر می زنند قالیباف بعد از ۵ سال تازه پارسال برای مناظره سال۹۶ از جهانگیری شکایت کرد؛ اما ماجرا چیست؟ دکتر قالیباف همان سال۹۶ بدلیل دروغ‌های آقای جهانگیری از او شکایت کرد اگر قوه قضاییه وقت همان زمان به این شکایت رسیدگی می‌کرد باعث بازدارندگی از دروغ‌گویی در مناظرات می‌شد.»

سال ۱۳۹۶ مناظرات ریاست جمهوری پرچالشی به خودش دید. آن سال اسحاق جهانگیری و محمدباقر قالیباف وزن زیادی از کارزار انتخاباتی را بر دوش کشیدند. البته هر دو نامزد پیش از روز رای گیری به نفع، به ترتیب، حسن روحانی و ابراهیم رییسی کناره گرفتند.