به گزارش اکوایران؛ وزارت جهادکشاورزی اوایل مرداد واردات برنج را مشروط کرد، این تصمیم وزارتخانه پس از رسوب 40 درصدی برنج ایرانی در شمال کشور گرفته شد.

با توجه به این وضعیت، واردکنندگان برنج موظف شدند تا به همان نسبتی که برنج وارد می‌کنند برنج ایرانی خریداری و در فروشگاه‌های کشور توزیع کنند. 

امروز نیز جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور درباره مشکلات شالیکاران برگزار شد. 

در این جلسه مسائل و مشکلات مرتبط با تولید برنج و کشاورزان استان‌های شمالی بررسی شد و محمد مخبر دستور داد تا ظرف یک ماه آینده تمام برنج‌های تولیدی سال گذشته از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

براساس اظهارات معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و استانداران شمال کشور باید در تولید و قیمت‌گذاری برنج به نحوی عمل کنند که رضایت کشاورزان و خریداران را با هم به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس دولت سیزدهم، وزیر جهادکشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان را مکلف کرد تا ظرف ۴۸ ساعت برنامه اجرایی و زمانبندی شده خود را برای خرید برنج از شالیکاران تدوین و ارائه کنند.

مخبر تاکید کرده که پیش‌بینی لازم برای تولید برنج و کشت سال آینده به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور انجام شود و مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.