به گزارش اکوایران: «داود منظور» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار فیلمی از صحن مجلس شورای اسلامی، نوشت: از نمایندگان مجلس تقاضا کردم اجازه ندهند با تصویب برخی احکام هزینه‌ای بودجه سال آینده دچار کسری شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تاکید کردم کسری بودجه «ام الخبائث» است و کشور و دولت را گرفتار می‌کند.

170890956

خبر مرتبط
جزئیاتی از اصلاحات لایحه بودجه ۱۴۰۳

اکوایران: رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که در اصلاحات لایحه بودجه سال آینده، هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداولی در رابطه با بخشی از مصارف بودجه دیده شده است.

درخواست منظور از نمایندگان برای حفظ تراز بودجه

رییس سازمان برنامه و بودجه، روز چهارشنبه ۴ بهمن نیز در صحن مجلس با اشاره به مصوبات مجلس در خصوص تبصره 8 لایحه بودجه عنوان کرد که این مصوبات، منابع هدفمندی یارانه‌ها را ناتراز می‌کند.

منظور این طور ادامه داده بود: هر ساله با تصویب مجلس گروه‌های جدیدی به جمع کسانی که دولت باید حق بیمه بازنشستگی آنها را پرداخت کند، اضافه می‌شود. همین ۱۷۰ همتی که طبق مصوبه نمایندگان بنا شده تا با فروش اموال دولت اموال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، بابت همین حق بیمه‌هایی است که در سال‌های گذشته پرداخت آن بر عهده دولت گذاشته شده است و دولت توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارد.

او تاکید کرد: اگر دوستان نماینده هزینه‌ای را تصویب می‌کنند، منبع مالی آن را هم به تصویب برسانند که ما بتوانیم تعهداتمان را اجرا کنیم، اما در غیر این صورت ما خواهش می‌کنیم، نگذارید کسری بودجه ایجاد شود.

خبر مرتبط
دستور جدید رئیسی به نهادهای دولتی؛ پرهیز از ایجاد تعهد مالی بدون پشتوانه

اکوایران:امروز چهارشنبه 4 بهمن، ابراهیم رییسی در نشست دولت با یادآوری اصل ۷۵ قانون اساسی به همه نهادها و دستگاه‌ها دستور داد که از ایجاد تعهدات مالی بدون پشتوانه پرهیز کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه هشدار داد: تبصره ۸ بودجه که مربوط به هدفمند سازی یارانه‌ها است، با این شیوه‌ای که پیش می‌رود قابل اجرا نخواهد بود. ۵۰ همت از درآمدهای حاصل از محصولات جانبی گاز که بخشی از منابع هدفمندی را تشکیل می‌داد، توسط نمایندگان حذف شده است و همچنین ۱۸ همت عوارض فراورده‌های نفتی را که در بودجه امسال برای پرداخت یارانه نان تخصیص داده شده بود، از منابع هدفمندی یارانه‌ها حذف شده است و به این ترتیب فقط ۶۸ همت از منابع هدفمندی یارانه‌ها حذف شده است.

منظور با اشاره به خرید تضمینی گندم، عنوان کرد: در بحث خرید تضمینی گندم، دولت مکلف شده است همه گندم را با قیمت تضمینی خریداری کند، در حالی که در لایحه دولت مقرر شده است گندم مورد نیاز صنف و صنعت به میزان ۲ میلیون تن را که معادل ۳۵ همت است، خریداری کند؟ با این مصوبه ۳۵ همت به بار مالی دولت نسبت به لایحه افزوده می‌شود.