به گزارش اکوایران: نخستین نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسم به «بریکس» در سال 2024 میلادی با حضور معاونان وزیر امورخارجه 10 کشور عضو این گروه در مسکو آغاز به کار کرد. 

این نشست، نخستین نشست گروه بریکس پس از ورود پنج عضو جدید از ابتدای سال 2024 (دی ماه 1402) است و برای نخستین بار، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی در کنار اعضای قدیمی (روسیه، چین، برزیل،‌ هند و آفریقای جنوبی) به مدت سه روز درباره برنامه‌های بریکس در سال 2024 میلادی تبادل نظر خواهند کرد.

دومین روز نشست نمایندگان کشورهای بریکس،‌ قرار است روز چهارشنبه با حضور و سخنرانی سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برگزار شود که این نشست با محوریت مشارکت استراتژیک به عنوان سنگ بنای چندجانبه گرایی در نظام بین‌الملل طرح‌ریزی شده است. 

نشست‌های دیگری نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با محوریت همکاری‌های امنیتی، پارلمانی و مسائل انسان‌دوستانه میان کشورهای عضو بریکس برگزار خواهد شد و اعضای قدیمی بریکس، مهم‌ترین طرح‌های خود را به اعضای جدید معرفی خواهند کرد.

به گفته کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، روسیه برای سال جاری میلادی بالغ بر 230 رویداد و نشست در سطوح مختلف دولتی، نخبگانی و مردمی در قالب بریکس تعریف کرده است.