به گزارش اکوایران: سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر، در خصوص جزئیات جدید طرح کالابرگ الکترونیکی که از هفدهم بهمن ماه اجرایی می‌شود، اظهار کرد:به منظور بازآرایی و باز تعریف کردن و به روز کردن طرح، اصلاحاتی در این طرح کالابرگ الکترونیکی به عمل آمد، یازده قلم کالا به صورت کالابرگ الکترونیکی در خدمت آحاد مختلف هفت دهک درآمدی قرار می‌گیرد، مبلغ یارانه‌ای که به صورت خرید کالا از بستر کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شد در دوره قبل صد و بیست هزار تومان بود، الان به دویست و بیست هزار تومان ارتقا پیدا کرده است.

او تاکید کرد که در طرح قبل حتماً می‌بایست واجدین شرایط دویست هزار تومان از محل یارانه‌شان خرید می‌کردند تا مشمول صد و بیست هزار تومان تشویقی کالابرگ می‌شدند.

مرتضوی در ادامه گفت: در این طرح ضرورتی ندارد که تا سقف دویست هزار تومان خریداری بشود، یازده قلم کالا کد گذاری شده‌اند، هر کسی به هر میزانی از میزان معین شده کالابرگ می‌تواند خریداری کند مشمول این یارانه بشود به عنوان مثال اگر در این طرح برای سرانه هر فرد به عنوان مثال در ماه دو کیلو برنج تعیین شده است خانوار چهار نفره می‌تواند درماه هشت کیلو برنج خریداری کند و یارانه‌اش را دریافت کند، مرغ، گوشت و حبوبات نیز به همین شکل.

خبر مرتبط
کدام خانوارها شامل طرح امنیت غذایی می‌شوند؟

اکوایران: طرح امنیت غذایی هدف خود را «کودکان نیازمند تغذیه مضاعف» اعلام کرده است. طبق گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار، یک میلیون تومان برای خانواده‌های با چنین کودکی واریز می‌شود که به دهک‌های اول تا پنجم اقتصادی تعلق داشته باشند. اگر جایگاه خانواده دهک ششم و هفتم باشد مبلغ واریزی ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

طرح فجرانه؛ از هفده بهمن ماه تا هفده اردیبهشت ماه سال آینده

 وزیر کار عنوان کرد: اگر کسی یازده قلم کالا خریداری بکند معادل دویست و بیست هزار تومان یارانه مضاعف به حساب فروشنده واریز می‌شود. یعنی آن خریدار به قیمت پایه خریداری می‌کند و دویست و بیست هزار تومان مابه التفاوت به حساب فروشگاه از طریق شبکه ملی اعتبار واریز خواهد شد. نکته دیگر این است که آن سیصد هزارتومان و چهارصد هزار تومان یارانه به قوت خودش برقرار است و به صورت اختیاری است که خرید صورت گیرد یا صورت نگیرد.

او تصریح کرد: این طرح مشمول هفت دهک می‌شود، مجموع هفت دهک ما شصت و یک میلیون نفر هستند، قیمت سبد، قیمت مبنا و پایه سبد یا این یازده قلم کالا، پانصد و بیست و سه هزار تومان هست و قیمت فعلی یازده قلم کالا هفتصد و چهل و سه هزار تومان.
یعنی اگر کسی یازده قلم کالا بخواهد خریداری بکند باید پانصد و بیست و سه هزار تومان از جیبش پرداخت کند، دویست و بیست هزار تومان از طریق شبکه ملی به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

مرتضوی همچنین تاکید کرد: این طرح، طرح فجرانه است؛ از هفده بهمن ماه تا هفده اردیبهشت ماه سال آینده تداوم دارد خرید همان طور که عرض کردم خرید وزنی است. یعنی به تناسب هر کس هر چه قدری که از این کالاها خریداری کند مشمول یارانه تشویقی یا مضاعف خواهد شد.

جاماندگان، به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند

وزیر کار در خصوص جاماندگان این طرح، اظهار کرد: دهک‌های یک تا هفت، شامل این طرح می‌شوند و حتماً باید از طریق مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشت روستایی و شهری اقدام کنند، زیرا اطلاعات افراد از این طریق در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

پیش از این، بنابه گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال آینده 30درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین وزیر کار نیز از کمک هجده میلیارد هزار تومانی دولت برای افزایش امنیت غذایی و توسعه عدالت اجتماعی در کشور خبر داده بود.