به گزارش اکوایران، بررسی آخرین وضعیت و نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به همین منظور علیرضا عسگریان، معاون رفاه اجتماعی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ارائه گزارش عملکرد در حوزه‌های خط فقر پایگاه رفاه ایرانیان، پایگاه بهره مندی ایرانیان، نحوه دهک‌بندی یارانه‌ها و علل تغییر در زمان واریز یارانه‌ها با حضور مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم‌بخشی واریز یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از این ماه پرداخت‌های این سازمان بر اساس زمان‌بندی واریز می‌شود.

بر این اساس واریزی‌های مستمری‌بگیران کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بیستم ماه، یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت نیز در ابتدای ماه واریز می‌شود. 

خبر مرتبط
سهمیه هر فرد از اقلام خوراکی در سبد غذایی کالابرگ الکترونیک چقدر است؟

اکوایران: مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات سبد ۱۱ قلمی غذایی برای حمایت از خانوارهای مشمول در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.

دولت بعد از دهک بندی سرپرستان خانوارها؛ میزان نقدی واریز یارانه‌ها را به دهک های اول تا سوم به هر نفر اعضای خانواده ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم هم به هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌کند.

اشخاصی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد.