به گزارش اکوایران، سازمان امور مالیاتی کشور در راستای حل و فصل موضوعات و مشکلات مطرح شده در میزهای خدمت مالیاتی از سوی مودیان طی بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور موضوع استفاده از ظرفیت حداکثری بخشودگی جرایم قابل بخشش را به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ نموده است.

بر اساس این بخشنامه، به مدیران کل امور مالیاتی اختیار تام داده شده تا با استفاده حداکثری از ظرفیت بخشودگی جرایم قابل بخشش به استثنای موارد خاص و قانونی جهت نهایی کردن پرونده مالیاتی مودیان کوچک و خرد اقدام نمایند.

خبر مرتبط
طرح مالیاتی جدید زیر ذره‌بین؛ سقف کارت به کارت جلوی فرار مالیاتی را می‌گیرد؟

اکوایران: بر اساس تازه‌ترین ابلاغیه مرکز اطلاعات مالی به بانک مرکزی، سقف کارت به کارت ماهانه برای حساب‌های شخصی تعیین شد؛ یک میلیارد تومان واریزی یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی.

همچنین در بند دیگری از این بخشنامه تاکید شده است: هر واریزی مشمول مالیات نیست و اگر اسناد و مدارک متقن در این زمینه وجود داشته باشد، در رسیدگی‌های مالیاتی پذیرفته شود.

مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در یک برنامه تلویزیونی در 10 بهمن ماه سال جاری، اظهار کرد: هر واریزی به حساب تجاری، درآمد تلقی می‌شود و لزوما به این معنی نیست که از این درآمد مالیات اخذ می‌شود. چرا که همه واریزی‌ها مشمول مالیات نمی‌شوند و درآمد یا فروش تلقی می‌شود. همچنین ممکن است یک درآمد یا فروشی اساسا مشمول مالیات نشود یا یک فروش آن اندازه نباشد که مشمول مالیات شود.

خبر مرتبط
اُفت نقطه به نقطه تورم پیشران محصولات کشاورزی در آذر 1402

اکوایران: بنابر جدیدترین آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، تورم نقطه‌ای تولید طی آذر 1402 در پرورش گوسفند و بز بیشترین مقدار را داشته و از مرز 150 درصد گذشته است. در مقابل این نرخ در سبزی‌های ریشه‌ای منفی شده و قیمت آن‌ها در مقایسه با آذر 1401 کاهش یافته است.

او همچنین تاکید کرده بود که اگر حساب شخصی به عنوان حساب مشکوک به فعالیت‌های تجاری شناسایی شد لزوما به این معنا نیست که می‌توانیم از او مالیات بگیریم بلکه ادعای اثبات غیردرآمدی بودنش با صاحب حساب است. یعنی صاحب حساب می‌تواند ادله و مدارکی ارایه دهد که این واریزی برای مثال مربوط به صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی یا فروش ملک است. در غیر این صورت واریزی‌های بیش از سقف تعیین شده به عنوان درآمد محسوب می‌شود تا به اتکای آن سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به فعالیت اقتصادی فرد اقدام کند.