به گزارش اکوایران، تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار ایران از تورم تولیدکننده بخش خدمات نشان می‌دهد  تورم تولیدکننده سالانه این بخش در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۵ درصد رسیده است که نسبت به دی ماه همان سال کاهش داشته است.

همچنین این آمار نشان می‌دهد بیشترین تورم تولیدکننده سالانه بخش خدمات در بهمن سال گذشته مربوط به دو بخش «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» و «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت» بوده است. از سوی دیگر تورم تولیدکننده سالانه بخش خدمات در بخش‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» کمترین سطح را داشته است.

آمار تغییرات تورم تولید اجزای بخش خدمات حاکی از آن است که تورم تولیدکننده سالانه ۵ بخش خدمات در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به دی ماه افزایشی و ۸ بخش کاهشی بوده است. در میان این اجزا، بخش «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» بیشترین کاهش و بخش «فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی» بیشترین افزایش را داشته است.

تورم سالانه بخش خدمات ۵۵ درصد را رد کرد

آمارهای بخش خدمات نشان می‌دهد تورم تولیدکننده سالانه بخش خدمات در بهمن ۱۴۰۲ به سطح ۵۵.۳ درصد رسیده است. به بیان دیگر میانگین قیمت خدمات در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ۱۴۰۲ نسبت به  میانگین قیمت خدمات در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ معادل ۵۵.۳ درصد افزایش یافته است. همچنین تغییرات تورم تولید سالانه این بخش در بهمن نسبت به دی ماه ۱.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.

اگر در اجزای بخش خدمات دقیق شویم بخش «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» با ۸۹.۶ درصد بیشترین نرخ تورم تولید سالانه را به خود اختصاص داده است. در رتبه بعدی بخش «تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت» جای گرفته که تورم تولیدی معادل ۷۰.۷ درصد را داشته است.

از سوی دیگر بخش‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «آبرسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه» قرار گرفته که به ترتیب تورم تولیدکننده سالانه معادل ۱۷.۳ درصد و ۲۹.۹ درصد را به خود اختصاص داده است.

030120

کاهش ۴ درصدی تورم تولید خدمات مربوط به تامین جا و غذا

بررسی این آمارها گویای آن است که بخش «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا» بیشترین میزان کاهش را در تورم تولیدکننده سالانه بهمن نسبت به دی تجربه کرده است. بر این اساس تورم تولید این بخش ۴ واحد درصد نسبت به دی ماه کاهش داشته است.

در سمت دیگر «فعالیت‌های اداری و خدمات پشتیبانی» قرار گرفته که ۱.۱ واحد درصد نسبت به دی ماه افزایش داشته است.

030120