به گزارش اکوایران، 27 اردیبهشت ماه بود که در پی انتشار اخباری مبنی بر فساد مالی باشگاه مس رفسنجان و مقامات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با انتشار اطلاعیه‌ای بدون آن‌که نامی از خداداد افشاریان و سهیل مهدی بیاورد، پایان فعالیت آن‌ها را اعلام کرد.

پس از گذشت 10 روز از این خبر، امروز، 6 خرداد ماه «ایسنا» مدعی شد که مدیران پیشین باشگاه مس رفسنجان تنها در یکی از پرونده‌هایی که برای آن‌ها باز شده است به پرداخت ۴۰۰ عدد سکه طلا به عنوان رشوه متهم شده‌اند.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، در 29 اردیبهشت ماه درباره وضعیت پرونده رسیدگی به فساد در فوتبال اظهار کرد: «اطلاعات ما در حدی هست که اعلام شده است. موضوع پرداخت رشوه از سوی دادگستری کرمان درحال پیگیری است و اگر ثابت شود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم برخورد می‌کند.»

خبر مرتبط
استعفا یا برکناری؟/ جدایی افشاریان و مَهدَی از فدراسیون فوتبال در پی فساد مالی مس رفسنجان

اکوایران: در پی انتشار اخباری مبنی بر فساد مالی باشگاه مس رفسنجان و مقامات فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با انتشار اطلاعیه‌ای بدون آن‌که نامی از خداداد افشاریان و سهیل مهدی بیاورد، پایان فعالیت آن‌ها را اعلام کرد.

«ایسنا» در خبر امروزش مدعی شده است که وقتی تیم مدیریتی باشگاه مس رفسنجان تغییر کرد، مدیران جدید متوجه بدهی ۲۲۰ میلیاردی می‌شوند و در ادامه بعد از بررسی اسناد مالی باشگاه مشخص می‌شود که برای بخش زیادی از هزینه‌هایی که انجام شده هیچ سند مالی وجود ندارد.

مدیران باشگاه مس اطلاعات کسب شده خود را با مدیران بالا دستی در شرکت ملی مس در میان می‌گذارند و این شرکت هم نسبت به احقاق حق خود اقدام حقوقی می‌کند. در ادامه با ورود نهادهای اطلاعاتی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب باشگاه مس رفسنجان، مشخص می‌شود ارقام سنگینی از حساب این باشگاه به حساب سه صراف واریز شده است. در ادامه بعد از احضار این صراف‌ها، مشخص می‌شود که آن‌ها این ارقام را در قبال فروش ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو دریافت کرده‌اند.

در خبر «ایسنا» به اینکه سکه‌ها به چه شخصی رسیده است، اشاره‌ای نشده و عنوان شده است که مدیران جدید باشگاه هیچ سندی درباره نحوه هزینه کرد سکه‌ها و دلارها در باشگاه پیدا نمی‌کنند. این یعنی هیچ سندی در باشگاه مس رفسنجان وجود نداشته که نشان دهد این سکه‌ها و ارزهای خریده شده به چه اشخاصی داده شده است.

پیش از این «شهرآرا نیوز» نیز در 25 اردیبهشت ماه، از ردوبدل شدن حدود 600 سکه بین یک باشگاه فوتبالی صنعتی با مسئولان شاخص فدراسیون فوتبال خبر داده بود.

این پرونده همچنان باز است و مراجع قضایی پیگیر جزئیات ماجرا هستند.