به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  عصر پنج شنبه چند شبکه صدا و سیمای ایران از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفت بر اساس این گزارش تصویر شبکه یک سیما برای لحظاتی هک شد.

 در میان پخش آنونس برنامه ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از مریم و مسعود رجوی و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد.

مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.

پیش از این نیز سیستم سوخت رسانی در ایران دچار اختلال شد ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در آن زمان خبر داد که بر اثر حمله سایبری از یک کشور خراجی  ۴ هزار و ۳۰۰ جایگاه‌ سوخت‌رسانی دچار اختلال شد همزمان بلیبوردهای خیابانی نیز هک شد در آن زمان به طور رسمی نام کشوری که پشت پرده هک بود اعلام نشد.

حمله سایبری در رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای حمله به هرگونه تلاش برای افشای، تغییر، غیرفعال کردن، تخریب، سرقت یا دستیابی و دسترسی غیرمجاز یا استفاده غیرمجاز از یک دارایی است. حمله سایبری هر نوع مانور تهاجمی است که سامانه‌های اطلاعات رایانه ای، زیرساخت‌ها، شبکه‌های رایانه ای یا دستگاه‌های رایانه شخصی را هدف قرار می‌دهد.

در 19 بهمن 98 نیز شبکه ارتباطی ایران شاهد اختلال گسترده ای  بودکه حدود یک ساعت به طول انجامید. وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات  این حمله را به عنوان حمله انکار توزیع خدمات (DDoS) تأیید کرد.

اما مهم ترین حمله از طریق بد افزارهای رایانه ای را می توان به نام استاکس نت زد این ویروس که بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن به دستور اوباما ساخته شد به صنعت هسته ای ایران حمله کرده بود. از آن زمان جسته و گریخته خبرهای در خصوص حمله به سیستم های رایانه ای ایران مخابره می شد. حجم حملات در این سال ها افزایش یافته است. یکی از دلایل افزایش حملات به پدیده باز می گردد که جنگ مجازی نام گرفته است.

رایاجنگ، نبرد مجازی، یا جنگ سایبری نوعی از نبرد است که طرفین جنگ در آن از رایانه و شبکه‌های رایانه‌ای (به خصوص شبکه اینترنت) به عنوان ابزار استفاده کرده و جنگ را در فضای مجازی دنبال می کنند.