به گزارش اکوایران، جن ساکی، سخنگوی اصلی کاخ سفید (سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌جمهور بایدن)، که گاهی «دختر مونارنجی» کاخ سفید توصیف می‌شود، قصد دارد در هفته‌های آینده دولت را ترک کند و به MSNBC برود.

دو نفر از منابع آشنا با موضوع روز جمعه به سی‌ان‌ان گفتند، ساکی به طور رسمی با شبکه خبری کابلی مترقی MSNBC قرارداد امضا نکرده است، اما مذاکرات در مراحل پیشرفته است.

Axios که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، گزارش داد که ساکی میزبان یک برنامه برای پلتفرم استریم پیکوک NBC خواهد بود. او همچنین در برنامه های MSNBC ظاهر خواهد شد. روابط عمومی MSNBC از اظهار نظر خودداری کرد.

جن ساکی Jen Psaki «دختر مونارنجی» اتاق کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک می‌کند

یکی از مقامات کاخ سفید از تایید برنامه های آینده ساکی خودداری کرد. اما این مقام گفت: "جن اینجاست و هر روز از طرف رئیس جمهور سخت کار می کند تا پاسخ سوالاتی که دارید را به شما بدهد و تمرکز او اینجاست."

مشخص نیست که پس از کناره گیری ساکی چه کسی جایگزین او خواهد شد. کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد، اما کارین ژان پیر معاون سخنگوی مطبوعاتی تقریباً مطمئناً تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید، که این هفته برای اولین بار در گزارشی مطبوعاتی صحبت کرد، نیز یکی از رقبای احتمالی است.

به گفته یکی از افرادی که با CNN صحبت کرد، چندین شبکه تلویزیونی برای استخدام ساکی ابراز علاقه کرده بودند.

ساکی که بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد، انتظار می‌رود که از طریق شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید، که برای اولین بار در سه سال گذشته در 30 آوریل برگزار می‌شود در نقش سخنگوی مطبوعاتی باقی بماند.

در صورت تحقق، ساکی دومین مقام ارتباطاتی کاخ سفید خواهد شد که به MSNBC می رود. سایمون سندرز، که سخنگوی ارشد کامالا هریس، معاون رئیس جمهور بود، اوایل سال جاری کاخ سفید را ترک کرد و میزبانی یک برنامه MSNBC را در آخر هفته ها در ماه می آغاز خواهد کرد.

با این حال جن ساکی به عنوان سخنگوی اصلی و در دیدرس‌ترین مقام ارتباطی دولت بایدن محسوب می‌شود و برخلاف کناره‌گیری خانم سندرز، تحولی قابل توجه خواهد بود.

ساکی از زمانی که جو بایدن برای اولین بار در ژانویه 2021 روی کار آمد، به عنوان سخنگوی مطبوعاتی خدمت کرده است. در سال های قبل، او یک مفسر سیاسی در CNN بود. و قبل از آن در دولت اوباما به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید و سخنگوی وزارت امور خارجه کار می کرد.

جن ساکی Jen Psaki «دختر مونارنجی» اتاق کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک می‌کند