به گزارش اکوایران، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به پیشنهاد برجامی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دولت متبوعش در حال بررسی این پیشنهاد است. معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز متذکر شده ایران ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت آمریکا تغییرات پیشنهادی اتحادیه اروپا درمورد روند بازگشت به توافق هسته‌ای را بررسی می‌کند. به گفته او: «ما در حال بررسی تغییرات پیشنهادی اتحادیه اروپا در پیش‌نویس تفاهم بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم». 

پرایس با تکرار مواضع پیشین دولت امریکا اضافه کرد: «امیدواریم ایران این بار از فرصت برای بازگشت به توافق هسته‌ای استفاده کند. ما به تلاش برای بازگشت مشترک به توافق هسته‌ای با ایران تا زمانی که به نفع ما باشد ادامه خواهیم داد.»

روز گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا  در مقاله‌ای برای فایننشال‌تایمز با بیان اینکه «فضا برای مصالحه‌های مهم اضافی تمام شده»، اعلام کرد «اتحادیه اروپا پیشنهاد نهایی را ارائه کرده که منعکس کننده بهترین شرایط ممکن برای آمریکا و ایران جهت احیای توافق هسته‌ای است. ایران سخت مذاکره کرد، در برابر فشار حداکثری مقاومت کرد و به یک توافق منصفانه دست یافت. وقت تصاحب آن فرارسیده‌است». بورل در این مقاله اشاره ای به جزئیات این طرح پیشنهادی نکرد، با این حال متذکر شد که این طرح تفاوتی جزئی با متن توافق پیشنهادی در مذاکرات وین دارد.

در همین شرایط علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی هم ساعاتی پس از انتشار مقاله بورل در  در صفحه توئیتر خود نوشت: «در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده و هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»