خبرهای جدید از مذاکرات هسته ای؛

ازسرگیری احتمالی مذاکرات رفع تحریم ها در وین که امروز یک عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس مطرح کرد، هرچند ازسوی منابع دیگر تایید نشد اما با نشانه های اخیر درباره تلاش طرف های اروپایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات، به نظر می رسد ایران و اروپا در تلاش اند تا با باز نگه داشتن روزنه های مذاکره، از معرکه تقصیر در شکست احتمالی مذاکرات بگریزند. از سوی دیگر، بسته پیشنهادی اروپا که بنابر گزارش العربی جدید، شامل رفع تحریم‌های تازه از چند نهاد و شرکت وابسته به نهادهای نظامی ایران نیز است می تواند گواهی بر سناریوی چراغ سبز آمریکا به ایران باشد. هرچند در این گزارش تاکید شده که همه ۸۰  نهاد اقتصادی وابسته به نهادهای نظامی در این فهرست قرار ندارند اما اگر قرارگاه خاتم الانبیا در این فهرست باشد، یکی از خواسته های مهم ایران در مسیر برآورده شدن خواهد بود.

افزایش ۸ درصدی قیمت مسکن در یک ماه؛

بانک مرکزی به فاصله ۲۴ ساعت از مرکز آمار گزارشی از وضعیت بازار مسکن منتشر کرد؛ گزارشی که آمار آن در شاخص های یکسان، متفاوت است. برای نمونه، این دو گزارش، اختلاف ۳ میلیون تومانی را در متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در پایتخت، به ثبت رسانده اند.

قول آبی اردوغان به ایران ؛

سخنگوی صنعت آب کشور از مذاکرات آبی ایران و ترکیه در سفر اخیر اردوغان به ایران خبر داد. به گفته او رییس جمهور ترکیه قول داده تا کمیته فنی در این زمینه شکل گیرد.