به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل ضمن ارائه سناریوهای احتمالی برای حمله به ایران، ارزیابی تاثیر چنین حملاتی را دشوار توصیف کرد.

بنا بر گزارش روزنامه ‌هاآرتص، ارتش اسرائیل طی ماه های گذشته به سلاح‌های پیشرفته مجهز شده و در حال تمرینات هوایی تازه ای است. ‌هاآرتص مدعی شده این جزئی از برنامه آماده سازی برای حمله احتمالی به ایران است. این گزارش مدعی شده اهداف جدیدی نیز بر بانک اطلاعاتی سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل اضافه شده است. بنا بر این گزارش ۹/ ۲ میلیارد دلار بودجه اضافی هم به ارتش اسرائیل تخصیص داده شده است.

این گزارش مدعی ست ارتش اسرائیل «چند سناریو احتمالی» را برای حمله به اهدافی در ایران به رهبران سیاسی اسرائیل ارائه کرده است. ارتش اسرائیل تاکید کرده است که تعیین نتیجه چنین حملاتی یا ارزیابی اینکه چگونه چنین حملاتی بر برنامه هسته‌ای تهران تأثیر می‌گذارد، دشوار است.

بر اساس ارزیابی ارتش اسرائیل، ایران در سال‌های گذشته دفاع هوایی خود را تقویت کرده و بهبود بخشیده و این امر حمله هوایی به ایران ا را پیچیده‌تر کرده است. هاآرتص می‌نویسد که ایرانی‌ها همچنین توانسته اند زرادخانه موشک‌های دوربرد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند که به راحتی می توانند هر نقطه ای از اسرائیل را مورد اصابت قرار دهند.