به گزارش اکوایران؛ پس از اذعان مسئولان کشور به کمبود دارو و بیانیه شورای عالی نظام پزشکی درباره مشکلات پزشکان با این کمبود، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به سپاه پیشنهاد کرد تا وارد حوزه دارویی شود. 

بهرام عین‌اللهی امروز در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان، گفته سپاه فقط یک ارگان صرفا نظامی که فقط به پرسنل خودش خدمت کن، نیست بلکه در خدمت سلامت کل کشور است. او بر همین اساس پیشنهاد داده سپاه وارد حوزه تولید دارو شود.

عین‌اللهی می‌گوید برخی هلدینگ‌ها انگیزه کار و تولید ندارند و آماده فروش هستند. موضوع دفاع زیستی، دارو مواد شیمیایی مسایل مهمی هستند که اگر سپاه وارد این حوزه‌ها شود خیلی از تهدیدات مثل نبود سرنگ و سوزن که همچنان وجود دارد، کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شاید هیچ جایی بهتر از مراکز درمانی سپاه برای الگوسازی نباشد، بیمارستان بقیه‌الله را یکی از همین الگوها عنوان کرده که به گفته او، می‌تواند در نحوه خدمات و کارهای تحقیقاتی سطح بالا و غیره الگوسازی کند.

وزیر بهداشت بر آمادگی ‌کامل‌ وزارت بهداشت در تقویت نیروهای نظامی و همکاری با آنها در پروژه مشترک تاکید کرده است. 

سپاه یک مجموعه داروسازی خریداری می کند

جانشین فرمانده‌ کل سپاه هم با اشاره به یک مصوبه که باید سپاه‌های استانی حداقل یک بیمارستان داشته باشند، تاکید کرده مسئولان حوزه سلامت باید تمام تلاش خود را برای رایگان شدن خدمات درمانی به کار بگیرند. 

سردار علی فدوی گفته «تأسیس این مراکز به‌طور دائمی در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که مسئولان باید در سپاه به بخش سلامت توجه داشته باشند. رایگان بودن در قانون اساسی برای دو موضوع سلامت و آموزش تأکید شده اما اکنون پولی شده و این هم خشت کجی بوده که در سال 68 گذاشته شد.

جانشین فرمانده‌ کل سپاه خبر داده که «با توجه به دستور رئیس‌جمهور برای واگذاری مجموعه‌های دولتی، سپاه در حال بررسی است که یک مجموعه بزرگ داروسازی را خریداری کند که اگر این بررسی‌ها به نتیجه مثبتی بینجامد، به‌سرعت وارد این کار خواهد شد.»