به گزارش اکوایران، امروز اغلب مدارس در تعدادی از شهرستان‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، فارس و زنجان و همچنین تمام مدارس استان همدان به دلیل بارش برف و در بوشهر نیز به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی، تعطیل اعلام شدند.

همچنین، آموزش و پرورش استان تهران اعلام کرد که به دلیل بارش برف، همه مقاطع تحصیلی شهرستان پردیس و مدارس ابتدایی شهرستان‌های رودهن و دماوند در نوبت عصر بصورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت هوای امروز کشور، به ایسنا گفته بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غالب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان سامانه بارشی فعال خواهد بود.

صادق ضیاییان از رگبار باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعدوبرق در جنوب و جنوب غرب کشور و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات خبر داده و گفته شدت بارش در استان‌های دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی و استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس مشاهده شده و خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است.

به گفته وی، فردا (یکشنبه، ۴ دی) در استان‌های غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز و دوشنبه (۵ دی) نیز در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

همچنین سه‌شنبه (۶ دی) در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود و چهارشنبه (۷ دی) هم بارش در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، مرکز و برخی مناطق شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تهران فردا (یکشنبه، ۴ دی) نیمه‌ابری است و احتمال بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر وجود دارد و حداقل و حداکثر دما نیز به ترتیب ۱ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز دوشنبه نیز هوای پایتخت کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.