به گزارش اکوایران، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و برف و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای آینده هشدار داد و اعلام کرد که تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه‌ها ممنوع است و شهروندان باید مراقب باشند.

با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال تاثیر سامانه بارشی در روزهای آتی تا چهارشنبه (12 بهمن)، برای استان‌های تهران و البرز بارش باران و برف، مه، کولاک برف و پدیده بهمن پیش‌بینی شده و احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.

بر همین اساس، آب منطقه‌ای تهران و دیگر ارگان‌های مرتبط برای مهار سیلاب در حالت آماده‌باش هستند و رصد و پایش رودخانه‌های استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی انجام خواهد شد.

بر اساس اخبار اعلام‌شده از سوی نهادهای ذی‌ربط، هشدار احتمال وقوع ‌سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه ‌رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین است و حتی می‌تواند مرگبار باشد.

در هشدارهای شرکت آب منطقه‌ای تهران تاکید شده است: توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها، حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای دستگاه‌های اجرایی مربوطه، رسانه‌ها و مسئولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی شهروندان قرار بگیرد.