به گزارش اکوایران، علیرضا فخاری - استاندار تهران - به ایرنا گفته که به منظور مدیریت ترافیک تهران تصمیم گرفته شد که طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات امسال اجرایی شود و ممکن ایت برای سال آینده نیز تمدید شود.

فخاری در حالی که اعلام کرد نتایج این طرح طی چند ماه اخیر به صورت دقیق بررسی نشده است، اظهار کرد: البته طبق گفته کارشناسان حمل و نقل و ترافیک، اجرای این طرح در کاهش ترافیک زمان اوج تردد مردم موثر بوده است.

او افزود: به‌زودی با حضور کارشناسان و دستگاه‌های مربوطه این طرح بصورت دقیق بررسی خواهد شد و در صورت موثر بودن و نیاز به اجرای آن این طرح را نیز برای سال آینده تمدید می‌کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: مشکلات اصلی شهر تهران به موضوع آلودگی هوا و ترافیک اختصاص دارد که این مشکلات در کوتاه‌مدت قابل انجام نیست. باید برنامه‌ها بصورت کوتاه و بلندمدت اجرایی شود و تهران به شدت به نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارد.

بر اساس تصمیم استانداری تهران، طرح شناورسازی دوساعته فعالیت ادارات شهر تهران اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهر، مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت هفت تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.