به گزارش اکوایران، حدود شش ماه از اولین مورد مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس دخترانه می‌گذرد و با وجود امنیتی شدن این موضوع سریالی، تاکنون نظر قطعی در این باره اعلام نشده است؛ هرچند که مدتی است عنوان «مسمومیت» تبدیل به لفظی شده که بیشتر در بین مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و حتی گاه از عناوین حمله شیمیایی برای آن استفاده می‌کنند اما در ادبیات رسمی مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی از الفاظ «بدحالی» و نظایر آن استفاده می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه در توضیح این مساله گفته بود که استفاده از «مسمومیت» نیاز به اثبات وقوع دارد ولی تاکنون چنین شواهدی یافت نشده است.

در هر حال، امروز حادثه دیگری در تهران رقم خورد و دبیرستان دوره دوم دخترانه غیردولتی قیاس درگیر این موضوع شد و مطابق معمول، و طبیعتاً، با ترس و دلهره دانش‌آموزان و والدین همراه بود.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار اکوایران، مورد اخیر مربوط به مدرسه «قیاس» واقع در خیابان فاطمی غربی تقاطع خیابان سیندخت است که بار دیگر وحشت و اضطراب را به جان دختران دانش‌آموز انداخته است.

یکی از شاهدان ماجرا که معلم مدرسه‌ای در نزدیکی مدرسه قیاس است، به خبرنگار اکوایران گفته «تعداد زیادی دانش‌آموز در این حادثه مسموم شدند اما تنها یک نفر از آنها که بیماری قلبی داشت به بیمارستان منتقل شده است.»

با این حال، یکی دیگر از شاهدان روایت دیگری دارد. او که حدود نیم ساعتی در ترافیک منتهی به این خیابان گرفتار شده بود، می‌گوید تعداد دانش‌آموزان مصدوم بیشتر از یک نفر بوده و خودروی آتش‌نشانی و آمبولانس‌های زیادی (بیش از یک دستگاه آمبولانس) در محل حضور داشتند.

برخی دیگر از شاهدان نیز روایت‌هایی از این دست بیان می‌کنند اما هنوز آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان انتقال‌یافته به مراکز درمانی اعلام نشده است.

یکی از مغازه‌داران که کسب و کارش در نزدیکی این مدرسه است، به اکوایران گفته خانمی میانسال چند دقیقه پیش از وقوع این حادثه، از او آدرس مدرسه قیاس را پرسیده است. او معتقد بود که ممکن است این تقارن، اتفاقی نباشد و با بررسی دوربین‌های اطراف از جمله دوربین‌های خود مدرسه می‌توان او را شناسایی کرد.

او مدعی بود دو نفر که به قول خودش ظاهرشان به مأمورها می‌خورد نیز از او پرس‌وجو کرده‌اند که آیا کسی را پیش از حادثه دیده است یا نه و او هم مشخصات همان زن را به آنها داده است.

هرچند جان تک‌تک فرزندان به یک اندازه اهمیت دارد و این سلسله‌حوادث در هر کجای این کشور که رخ بدهد، دردی برای کل جامعه است، اما برخی کانال‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی از دو منظر به ماجرای امروز و این مدرسه اهمیت داده‌اند؛ نخست آنکه این مدرسه در غرب همان خیابانی (خیابان فاطمی) قرار دارد که در ضلع شرقی‌اش ساختمان وزارت کشور واقع شده است.

نکته دوم هم این است که در دقایق ابتداییِ انتشار اخبار غیررسمیِ مربوط به این رویداد، در بین عده‌ای شایعه شده بود که چندین دانش‌آموز این مدرسه جان خود را از دست داده‌اند که البته خوشبختانه واقعیت نداشت.

مدرسه قیاس عکس

تصویری از حیاط پشتی مدرسه «قیاس» که گفته می‌شد از همین ناحیه به دانش‌آموزان آسیب رسانده شده است