به گزارش اکوایران، خبرگزاری اصولگرای تسنیم با اشاره به حواشی مربوط به ارسال پیامک‌های حجاب در روزهای اخیر، به توجیه این مسأله پرداخته و تلقی خود از این موضوع را به عنوان حقیقت ماجرا روایت کرده است.

این خبرگزاری نوشته است: روز سه‌شنبه برای افراد زیادی پیامکی مبنی بر رعایت قانون حجاب ارسال شده بود که بحث‌های زیادی را به همراه داشت و برخی کاربران فضای مجازی نوشته بودند این پیام درحالی برایشان ارسال شده که آن روز اصلا از منزل بیرون نرفته بودند. برخی از مردان هم با این ابهام مواجه شدند که چرا برای آنها هم پیامک حجاب ارسال شده است و آیا سامانه پلیس ایراد داشته و پیامک اشتباهی برای آنها ارسال شده است؟

در ادامه این مطلب آمده است: حقیقت ماجرا این است که معاونت اجتماعی فراجا این پیام را برای تمامی افراد دارای خط فعال تلفن همراه ارسال کرده است تا بار دیگر یک قانون را یادآوری کند و این پیام ربطی به بی‌حجاب بودن یا با حجاب بودن افراد ندارد. نکته قابل توجه این است که پیامک‌هایی که تخلفات مربوط به قانون عفاف و حجاب را اعلام می‌کند صرفا با سرشماره police ارسال می‌شود.

البته حواشی این پیامک‌ها فراتر از این‌ها بوده و کاربران درباره هزینه ارسال انبوه پیامک فراجا، ارسال چندباره پیامک برای برخی افراد، درج نشدن نام و عنوان ارگان پیامک‌دهنده در متن اولین سری این پیام‌ها و البته درباره نفس این کار نیز به بحث و نقد پرداخته‌اند که این رسانه اصولگرا در روایت «حقیقت ماجرا» ترجیح داده به آنها نپردازد.

مورد دیگر این‌که پیامک‌های دیگری نیز برای برخی کاربران ارسال و در متن آن هشدار داده شده که «شما در محیط عمومی مرتکب کشف حجاب شده‌اید ... در صورت کشف حجاب مواد 638 و 639 قانون مجازات اسلامی اعمال خواهد شد». برخی کاربران مدعی هستند که این پیامک یا در شرایطی برایشان ارسال شده که از منزل بیرون نرفته بودند یا حتی برای برخی مردان ارسال شده است.