به گزارش اکوایران؛ چند روز گذشته خبرهای ضدونقیضی از کمبود شیرخشک مطرح شد. با وجود اینکه در برخی شهرها شیرخشک با کمبود مواجه شده، دولت قصد داشت که شیرخشک را تنها با ارائه کدملی بفروشد. 

در این بین، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از برنامه ریزی جهت تخصیص 3.5 میلیارد دلار ارز 28500 تومان برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان در امسال خبر داده بود. 

با وجود وعده‌های مسئولان کشور، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال، کمبود شیرخشک اطفال را تایید کرده و علت آن را مصرف غیرمنطقی خانواده‌ها و قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه دانسته است. 

آنطور که هانی تحویل‌زاده به تسنیم گفته، تولید شیرخشک در سال 1401 نسبت به 1400، 20 درصد افزایش یافته و در یک سال 70 میلیون عدد قوطی شیرخشک تولید شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال با اشاره به ارز ترجیحی اختصاص یافته به این کالا اظهار کرده که الآن هر کسی که به داروخانه مراجعه کند می‌تواند شیرخشک تهیه کند در حالی که مشخص نیست چه‌تعداد از این افراد مصرف‌کننده واقعی این محصول هستند و کودک شیرخوار دارند یا خیر؛ یارانه برای شیرخشک تخصیص داده می‌شود اما نظارت بر توزیع این محصول دقیق نیست.

امروز نیز وزیر بهداشت، میزان شیرخشک موجود در کشور را کافی دانسته و گفته که ارز ترجیحی مورد نیاز نیز تامین شده است. 

بهرام عین الهی اظهار کرده که ذخایر دارویی را ۷۰ درصد رسانده‌ایم و اکنون کمبود دارو به 60 قلم رسیده است.