به گزارش اکوایران، داوود معظمی - رئیس پلیس فتا تهران - اظهار کرد: یکی از مواردی که طی سالیان اخیر بیشتر با آن مواجه بودیم، کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی است که معمولا این نوع کلاهبرداری در ایام برگزاری امتحانات نهایی بیشتر می‌شود.

او گفته تجربه سنوات گذشته نشان داده که این کلاهبرداران به هیچ عنوان سوالات را در اختیار قرار نمی‌دهند، برخی از  کلاهبرداران نیز هستند که در این حوزه فعال هستند و بعضا سوالات مربوط به سال‌های قبل و سوالاتی را که زمان امتحان گذشته را در اختیار افراد قرار می‌دهند و کلاهبرداری می‌کنند و پول‌هایی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌کنند.

معظمی اظهار کرده که هر ساله جلساتی را با آموزش و پرورش استان تهران برگزار می‌کنیم و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و اقدامات سایبری در پلیس فتا با جدیت در حال انجام است و طی روزهای اخیر موفق شدیم هفت نفر از این اشخاص را شناسایی کنیم.

براساس اعلام ایسنا، رئیس پلیس فتا تهران گفته است: از والدین می‌خواهیم که هوشیاری لازم را به فرزندان خود بدهند که وابستگی به فضای مجازی به ویژه در ایام امتحانات فقط می‌تواند استرس آنها را زیادتر کند و ما مواردی را داشتیم که به این وهم که سوالات را در اختیارات داشتند، لطمات جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد شده است، در پلیس فتا با جدیت تا زمانی که به سرانجام برسیم این موضوع را دنبال می‌کنیم.