به گزارش اکوایران؛ تولیدکنندگان فولادخام در سال 2022 در یک میلیارد و 888 میلیون تن بوده که این رقم از توقف روند صعودی تولید فولاد خام پس از 6 سال حکایت دارد. باتوجه‌به داده‌های اعلام شده از سوی اتاق بازرگانی تهران در این بازه زمانی ایران رتبه دهم در میان تولیدکنندگان برتر فولاد جهان را به خود اختصاص داده‌اند. براساس این گزارش تولیدکنندگان فولاد ایرانی موفق به تولید 30 میلیون و 600 هزار تن فولاد شدند در این بازه زمانی شده‌اند و 1.6 درصد از سهم جهانی تولید جهان را به خود اختصاص داده است.

 سهامداران تولید فولاد جهان

 با توجه به داده‌های اعلام شده این سوال مطرح می‌شود که تولیدکنندگان برتر فولاد در دنیا چه کشورهای بوده‌اند و هر یک چه سهمی از تولید فولاد به خود اختصاص داده‌اند؟ براساس دادهای اعلام شده «چین» با سهمی 54 درصدی بیشترین سهم از سبد تولید فولادخام را به خود اختصاص داد و با این شرایط بیش از نیمی از تولید فولاد جهان به این کشور رسید. براساس ارزیابی‌ها پس از چین دومین جایگاه به «هند» رسید و این کشور با 6.6 درصد تولید فولاد در سال 2022 و پس از آن «ژاپن» با سهم 4.7 درصدی قرار گرفت.

 ما در جایگاه چهارم هم «آمریکا» قرار داشت، این کشور سهمی 4.3 درصدی از تولید جهانی را به خود اختصاص داد و پس از آن «روسیه» با سهمی 3.8 درصد توانست جایگاه پنجم را از آن خود کند.

 با توجه به ارزیابی صورت گرفته می‌توان گفت در میان 5 کشور بعدی نیز «کره‌جنوبی» با 3.5 درصد، «آلمان» با 2 درصد، «ترکیه» با 1.9 درصد، «برزیل» با 1.8 درصد و «ایران» با 1.6 درصد قرار گرفته‌اند.

Capture