سید محمود هاشمی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از تلاش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تقدیر کرد و اظهار داشت: آنچه امروزه در کیفیت ظهور و بروز دارد حاصل تلاش حوزه بازرسی در انجام آزمون‌های دقیق و فنی است.

به اعتقاد رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مسئولیت کیفیت با تولیدکنندگان است. او در ادامه صحبت‌هایش  خاطرنشان کرد: هر قدر محصولات تولیدی از باکیفیت بالاتری برخوردار باشد بازار بهتر، صادرات بیشتر و از همه مهم‌تر رغبت و رضایت مشتری از کالا است.

هاشمی افزود: اگر ارائه خدمات فنی با اخلاق‌مداری همراه باشد بی شک کیفیت مطلوب بروز خواهد کرد و هر مجموعه‌ای که متمرکز بر کیفیت باشد، با اعتماد و افتخار بر او تکیه می‌کنیم. 

رییس مرکز تایید صلاحیت ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود زیر ساخت تمام دامنه‌های بازرسی در مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اعتباربخشی خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم  گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت را ارائه داد و خاطر نشان کرد: نخستین آزمایشگاه آزمون قطعات آسانسور در ۴ محور در این مرکز وجود داشت که از سال ۱۴۰۰ نیز با توجه به استانداردهای جدیدی که برای قطعات آسانسور تدوین شد، ایجاد آزمایشگاهی متناسب برای انجام آزمون‌های مربوطه، در دستور کار قرار گرفت.

سعید تاجیک در ادامه، به بحث بازرسی ادواری آسانسور پرداخت و گفت: نیاز هست که در استانداردها و ضوابط موجود در این حوزه راهکارهای نظارتی، تعریف و به طور جد پیگیری شود. چرا که حوادث آسانسور، اغلب ناشی از خلا بازرسی دوره‌ای بوده و عمدتا در آسانسورهایی مشاهده می‌شود که چندین سال بدون نظارت و بازرسی دوره‌ای مورد استفاده قرار گرفتند.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۶_۱۸-۴۹-۳۵ (2)

مدیرعامل ISQI در راستای اهمیت راه‌اندازی آزمایشگاه آزمون قطعات آسانسور: افتتاح این آزمایشگاه می‌تواند ایمنی آسانسورها را در کشور تضمین کند که به عنوان یکی از حوزه‌های مدنظر می‌توان به ساماندهی و استانداردسازی این شرکت‌ها اشاره کرد.

در پایان نیز محمد زهره وندی، رییس سندیکاری آسانسور  بر بالا بودن عمق داخلی سازی قطعات آسانسور تاکید کرد و افزود: بخش عمده‌ای از آسانسورهای کشور در داخل تولید می‌شود و ما نیز با سازمان ملی استاندارد و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در انجام آزمون‌ها و ارتقای ایمنی آسانسورها همراه هستیم.