به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر امروز از عصر روز گذشته 190 تومان بالاتر بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کرد، اما رشد ابتدای کار تا آخرین ساعات معاملات هنوز جبران نشده بود.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۱۶_۱۵-۴۷-۵۹

با وجود رشد قیمت دلار، قیمت دلار متشکل و سنا در معاملات امروز کاهش یافت. قیمت دلار متشکل با افت 243 تومانی روی 25 هزار و 824 تومان قرار گرفت و قیمت دلار سنا نیز 344 تومان پایین آمد و در پایان معاملات امروز 25 هزار و 815 تومان گزارش می‌شد.

واکنش قیمت سکه به رشد قیمت دلار

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یک‌شنبه تعطیل است. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1818 دلار قرار داشت. با توجه به تعطیلی امروز بازار طلای جهانی قیمت سکه سیگنال اصلی را از قیمت دلار دریافت کرد و قدری افزایش یافت. قیمت سکه امامی عصر امروز از عصر روز گذشته 45 هزار تومان بالاتر بود و 12 میلیون و 300 هزار تومان گزارش می‌شد. حباب قیمتی سکه در این مقطع حدود 4 درصد به دست می‌آمد.

نوسان کم‌دامنه در بازار سکه و ارز

در طول معاملات امروز دامنه نوسان قیمتی درهم، دلار و سکه امامی محدود بود. به نظر می‌رسید وضعیت بازار ارز و سکه نسبتا متعادل است. فضای خبری حاکم بر مذاکرات به نوعی حاکی از بلاتکلیفی بود و فعالان بازار در این فضای خبری محتاطانه رفتار کردند.

photo_2022-01-16_16-17-22

مذاکره‌کنندگان ارشد روز جمعه وین را ترک کردند و فردا به وین باز می‌گردند تا مذاکرات را از سر گیرند. از این رو ادامه هفته می‌تواند در تعیین مسیر مذاکرات تعیین‌کننده باشد. اگر مذاکره‌کنندگان بعد از بازگشت از پایتخت‌هایشان موضعی مثبت اتخاذ کنند، امیدواری‌ها به احیای برجام افزایش می‌یابد و می‌توان انتظار واکنش قیمت دلار را داشت.

photo_2022-01-16_16-17-27

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را نسبت به عصر روز گذشته به ثبت رساند، اما در ادامه مسیر کاهشی را دنبال کرد. قیمت سکه قدری افزایش یافت. فردا به نوعی دور هشتم مذاکرات با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد از سرگرفته می‌شود، از این جهت ادامه هفته می‌تواند برای قیمت دلار تعیین‌کننده باشد.