به گزارش اکوایران، با اینکه بسیاری انتظار داشتند که طلا در انتظار نشست هفته آینده فدرال رزرو و تعیین سرنوشت سیاست گذاری پولی فدرال رزرو بماند، طلا تحت تاثیر افزایش تنش های ژئوپلیتیک و فضای تورمی با قدرت به بالای مرز 1830 دلاری صعود کرد. در حال حاضر تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که هفته آینده، مقطع تعیین کننده ای برای قیمت طلا خواهد بود.

نزول شاخص های بورس و همچنین روند نزولی بسیاری از رمزارها این فرصت را به طلا داد تا مقداری از این سرمایه را در آستانه نشست فدرال رزرو به خود جذب کند. در حال حاضر طلا برای اینکه بتواند به سمت هدف بعدی، یعنی مرز 1850 دلاری پیش روی کند ابتدا باید جایگاه خود در بالای مرز 1830 دلاری را مستحکم کند تا پس از آن بتواند به سوی مرز روانی مهم 1900 دلاری حرکت کند.

در حالی طلا هفته سبزی را پشت سر گذاشت که در آغاز هفته پیش بسیاری از نهادهای مالی و بانک ها نگاه بدبینانه ای به قیمت طلا داشتند. اما در حال حاضر نگاه ها تغییر کرده است و نسبت به هفته آینده پیش بینی ها صعودی شده است. بسیاری در انتظارند تا نحوه واکنش بازارها، به ویژه بازار سهام، به تصمیمات فدرال رزرو را ببینند. در صورتی که بازارهای سهام به تصحیح نزولی خود ادامه دهند، طلا مجددا می تواند از آن سود ببرد و راه خود به سوی مرزهای قیمتی بالاتر را باز کند.

تحلیل گران اقتصادی در حال حاضر انتظار دارند فدرال رزرو در واکنش به تورم بالا موضعی انقباضی داشته باشد. در حال حاضر بازارها بر روی چهار افزایش نرخ بهره در سال 2022 حساب باز کرده اند.