‍پس از صحبت های رییس جمهور، برخی معامله گران ارزی چنین شایعه ای را مطرح کردند که دولت برای حمایت از بازار سهام،‌ اجازه افت معنادار به دلار را نخواهد داد. در روزهای اخیر شاخص کل بازار سهام افت شدیدی را تجربه کرده و تا نزدیک مرز حساس یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی پایین رفته است.

قرمزپوش شدن بازار سهام،‌ انتقادهای زیادی را از دولت برانگیخته است،‌ به طوریکه در شبکه های اجتماعی، هشتگ هایی با مضمون انتقاد از دولت و رییس جمهور ترند می شود. دیشب رییسی در بخشی از صحبت های خود وضعیت فعلی بورس را به دولت قبل نسبت داد و عنوان کرد که وزیر اقتصاد راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را به مردم اعلام می‌کند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۰۹-۳۴-۵۰

در این شرایط بخشی از معامله گران ارزی سعی می کنند چنین باوری را برجسته کنند که افت بیشتر قیمت دلار به ضرر بازار سهام است و دولت مایل به انجام این کار نیست.

به نظر می رسد این دسته از معامله گران با تکیه بر چنین شایعاتی حداقل سعی کنند در ابتدای روز جاری دلار به بالای خط مقاومت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی بازگردانند. در صورت تبیت دلار بالای این مرز، خریداران بیشتری وارد بازار ارز خواهند شد. طولانی تر شدن مذاکرات دلیل دیگری ست که معامله گران تازه ای را وارد بازار کرده است.

با این حال، کاهشی ها هم چنان به افت بیشتر قیمت امیدوارند. آن ها دیروز بخشی از صحبت های رییس جمهور را به عنوان سیگنال جدیدی از احتمال پیشرفت در مذاکرات هسته ای برجسته کردند. رییسی عنوان کرده است درصورتی که طرف مقابل بخواهند تحریم ظالمانه را برطرف کنند جای مذاکره وجود دارد

دیروز علی رغم تمام تلاش ها، بازیگران کاهشی نتوانستند دلار را به زیر مرز ۲۸ هزار تومانی ببرند. در صورتی که این اتفاق در روز جاری نیز رخ ندهد، احتمال افت معنادار دلار مطرح نخواهد بود.