به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 200 تومان از روز گذشته بالاتر بود  و در سطوحی قرار داشت که از 18 دی ماه سابقه نداشت. با وجود رشد قیمت دلار آزاد در شروع معاملات امروز، قیمت ابتدایی دلار متشکل 86 تومان پایین‌تر از عصر دیروز و 25 هزار و 88 تومان گزارش می‌شد. قیمت ابتدایی دلار سنا نیز روی 25 هزار و 339 تومان قرار داشت و تغییری نسبت به نرخ انتهایی دیروز ثبت نکرده بود. قیمت ابتدایی دلار متشکل و آزاد در شروع معاملات امروز حدود 13 درصد اختلاف داشتند. اندازه شکاف بین قیمت دلار مشتکل و آزاد در دور قبلی مذاکرات بزرگ شد و با وجود فضای مثبت این دور از مذاکرات هنوز به مقادیر نیمه اول سال نزدیک نشده است. اگر فرض کنیم بازار متشکل یک مجرای اصلی برای این باشد که صادرکنندگان دلاری که به دست می‌آوردند را به ریال تبدیل کنند، شکاف تا این حد بزرگ می‌تواند این انگیزه را برای صادرکنندگان خصوصی ایجاد کند که در جستجوی راهی باشند که دلار خود را در بازار آزاد و نه در بازار متشکل بفروشند.

دلار بازار ارز

قیمت سکه به بالای 12 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت

تحلیل‌گران معتقد بودند اگر قیمت طلای جهانی بتواند در این هفته بالای مرز 1850 دلار پایدار شود، می‌تواند یک فاز صعودی جدید را آغاز کند. قیمت طلا دیروز رقم‌هایی بالای مرز 1850 دلار را به ثبت رساند، اما بالای این مرز پایدار نماند و در نهایت روی 1848 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 11 و 24 دقیقه صبح امروز به وقت ایران 1844 دلار گزارش می‌شد و قدری پایین‌تر از نرخ بسته شده دیروز قرار داشت، با این وجود ثبت رقم‌های بالای 1850 دلار در معاملات روز گذشته باعث شده بود، انتظارات افزایشی در بازار طلا قدری تقویت شوند. قیمت سکه در معاملات روز گذشته مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داده بود، اما در شروع معاملات امروز تحت تاثیر رشد قیمت طلا و دلار به سمت بالا حرکت کرد. قیمت ابتدایی سکه در معاملات امروز با رشد 145 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 590 هزار تومان قرار گرفت و حباب آن 2.4  درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز افزایش یافت. قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای مرز 1850 دلار را به ثبت رساند. قیمت سکه به بالای مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت و اندازه حباب آن زیر 3 درصد به دست می‌آمد. شکاف بین قیمت دلار متشکل و آزاد در شروع معاملات امروز حدود 13 درصد بود.