به گزارش اکوایران، طلا در روز سه شنبه مجددا به بالای مرز 1800 دلاری بازگشت، هر چند که فاصله چندانی از این مرز نداشت. این در حالی بود که ارزش شاخص دلار نیز در روزی که گذشت عقب نشینی اندکی را رقم زد. ادامه دار شدن تنش های اوکراین تاکنون توانسته است مانع از ریزش قیمت طلا شود.

یکی دیگر از دلایلی که سبب شد تا قیمت دارایی ها اندکی افزایش پیدا کند، مواضع بعدی فدرال رزرو پس از جلسه هفته پیش بود. تحلیل گران بر این باورند که مواضع مقامات بانک مرکزی آمریکا پس از جلسه هفته پیش کمتر حالت تهاجمی و انقباضی داشته است. در حقیقت پس از هفته گذشته بیانیه فدرال رزور و سخنرانی جرومی پاول، رییس فدرال رزرو، بازارها را از اقدامات شدید انقباضی مطمئن کرده بود. اما پس از آن مقامات این نهاد با پیش کشیدن نااطمینانی هایی که همچنان از سوی پاندمی اقتصاد را تهدید میکند تا حدودی از مواضع انقباضی خود عقب نشینی کردند.

از سوی دیگر در حالی که رهبران اروپایی به صورت متحد از اوکراین در برابر روسیه حمایت کردند، روز سه شنبه اوکراین اعلام کرد که قصد دارد نیروهای مسلح خود را تقویت کند.

در نهایت به نظر می رسد مجموع نیروهای صعودی و نزولی بازار تقریبا در حال خنثی کردن یکدیگر هستند و همین امر همانطور که گفته شد سبب شده است تا طلا همواره حول یک محور در نوسان باشد؛ مرز 1800 دلاری. تحلیل گران البته مهم ترین عامل در بلند مدت را نرخ بهره و شرایط اقتصادی کشورهای بزرگ می دانند.