به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در این هفته رقم‌هایی را ثبت کرد که در حدود 6 ماه گذشته بی‌سابقه بود. تحلیل‌گران معتقدند مذاکرات به مرحله پایانی نزدیک می‌شود و همین مسئله باعث برجسته شدن انتظارات کاهشی در بازار دلار شده است. البته قیمت دلار امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و عصر امروز 300 تومان بالاتر از عصر روز گذشته قرار گرفت، شاید ظرفیت کاهشی قیمت دلار برای این مقطع تکمیل شده است و افت بیشتر قیمت دلار مستلزم آن است که نتایجی قطعی از حصول توافق بیرون آید. البته باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از اثر توافق احتمالی در بازار پیش‌خور شده است و شاید قیمت دلار در صورت حصول توافق خیلی پایین‌تر نیاید.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۹_۱۵-۳۳-۳۱

قیمت دلار متشکل رشد کرد

قیمت دلار متشکل و سنا نیز در معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کردند. قیمت متوسط دلار متشکل با رشد 341 تومانی نسبت به روز گذشته روی 24 هزار و 583 تومان قرار گرفت. قیمت انتهایی دلار سنا نیز 311 تومان رشد کرد و در پایان معاملات امروز روی 24 هزار و 846 تومان قرار گرفت.

حباب قیمت سکه کوچک شد

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته به طور کلی مسیر صعودی را دنبال کرد و در نهایت روی 1826 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 15 و 59 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1827 دلار بود و از نرخ بسته شده دیروز پایین‌تر نبود. قیمت سکه معاملات امروز را با ثبت رشد 30 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 11 میلیون و 810 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در ادامه به سمت پایین حرکت کرد و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 11 میلیون و 770 هزار تومان ایستاد. حباب قیمتی سکه 3.1 درصد محاسبه می‌شد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۹_۱۶-۱۳-۱۵

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار قدری رشد کرد، اما انتظارات کاهشی تحت تاثیر اخبار مثبت برجامی هنوز برجسته بودند. قیمت سکه به صورت محدود افت کرد و روند قیمتی طلای جهانی و دلار به گونه‌ای بود که اندازه حباب قیمتی سکه نزدیک به مقادیر متعارف قرار گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۹_۱۶-۱۳-۱۶