بازار پس از پریدن از یک خواب زمستانی، دوباره چشم‌هایش را بست. خرید و فروش کم بود، حتی در کانال‌ها قیمت سکه اعلام نمی‌شد و اکثر بازارها به سمت تسویه اخر سال رفتند. ظاهرا سال تحویل بازار یک هفته زودتر اتفاق افتاده است.

اما در این روزهای کم معامله ۳ اتفاق رخ داد: نخست، افزایش اختلاف بین بازار متشکل و بازار آزاد بود. در معاملات بازار متشکل نرخ دلار ۴۰۰ تومان پایین آمد و همین میزان کاهش، شکاف بازار رسمی و غیر رسمی را به دو هزار تومان رساند.

دوم: پیش‌بینی معامله‌گران از تسویه هرات در آخر سال بود. به عقیده معامله‌گران نرخ تسویه هرات در پایان سال در کانال ۲۴ هزار خواهد بود.

اتفاق سوم: در بازار ارز دوشنبه نرخ دلار نقدی تهران همراه با بازار رسمی کاهشی شد و همزمان با آن در بازار جهانی شاهد ریزش اونس بودیم. این در حالی بود که نرخ سکه از دو متغیر بنیادی خودش پیروی نکرد و ثابت ماند و همین باعث شد تا حباب سکه افزایش پیدا کند و در نهایت قیمت دلار را با خودش بالا بکشد. البته اینجا معامله‌گران رو به گمانه و اتهام آوردند، از نظر آن‌ها اتفاق روز دوشنبه محصول عوامل طبیعی بازار نبود، بلکه بازارساز خود در سقف فروخت و در کف جمع کرد. یعنی نوسان دیروز اراده بازارساز بوده است. در پایان امروز بازار یک روز رنج و خنثی را پشت سر گذاشت. نرخ دلار تهران از ۲۷ بهمن یعنی تقریبا یک ماه پیش در دامنه ۲۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰  تومان گیر کرده است.