به گزارش اکوایران، با شروع بازار در روز گذشته قیمت دلار تهران نسبت به اظهارات امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه و رابرت مالی، سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکایی در خصوص برجام واکنش منفی نشان داد و فضای بازار را نسبت به مذاکرات بدبین کرد. رابرت مالی عنوان کرده که درباره تصمیم بعدی دولت بعدی آمریکا تضمین نمی‌دهیم و در ادامه صحبت‌هایش درمورد سپاه پاسدارن گفته که تحریم‌های آن‌ها برطرف نمی‌شود. همین کافی بود تا نرخ دلار تهران از سد ۲۶ هزار و سیصد تومان بگذرد و در روز یکشنبه صد تومان افزایش داشته باشد.

همزمان با تهران در بازار مرزی هرات، نرخ دلار با افزایش ۲۰۰ تومانی بالای سطح مقاومتی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. در بازار دبی نیز، درهم امارات در معاملات پشت خطی بالای سطح مهم ۷۲۰۰ تومان معامله شد که با این نرخ درهم، دلار ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد می‌شود که با نرخ تهران هماهنگ بود.

در داخل نیز خبر ارز ترجیحی برای دارو نیز برای معامله‌گران جالب توجه بود و با حذف ارز ترجیحی و حذف نرخ ۱۶ هزار برای تسعیر ارز، این گمانه دوباره در بازار قوت گرفت که حتی با وجود برجام نیز، نرخ دلار زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌آید. 

از منظر معامله‌گران با فاند خبری حذف نشدن سپاه پاسدارن از لیست تحریم‌ها، چشم‌انداز نرخ دلار تا ۱۴ فروردین بعید است که ریزشی باشد و همچنین توان افزایش نیز در بازار وجود ندارد، پس نرخ دلار تهران می‌تواند در محدوده ۲۶ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان باشد. البته معامله‌گران به این نکته اشاره داشتند که با فاند خبری مثبت می‌توان شاهد کاهش تا کف ۲۶ هزار تومان نیز بود.

نکته اول بازار سمت رسمی بازار بود که در معاملات روز شنبه نرخ در بازار متشکل نسبت به آخرین نرخ ۱۴۰۰، ۶۰۰ تومان بالاتر بود. البته دیروز نرخ رسمی به میزان ۳۰۰ تومان کاهش داشت و اختلاف بازار رسمی و غیر رسمی به هزار و سیصد تومان رسید.

نکته دوم بازار، همچنان عرضه بسته‌های نو یک دلاری بود که در انتهای سال نرخ آن به ۳۴ هزار تومان رسیده بود، اما رفته رفته با فاصله گرفتن از عید نوروز، تب خرید یک دلاری نیز کم شد و نرخ این بسته‌ها به ۳۳ هزار تومان کاهش یافت.