دیروز سکه امامی به رفتار افزایشی بازار دلار نه تنها واکنش صعودی نشان نداد که به حرکت خود در مسیر کاهشی ادامه داد. با توجه به حباب منفی بالای 5 درصد سکه در روز سه شنبه، افت روز چهارشنبه دور از انتظار نبود. با این حال، حباب سکه تنها تا محدوده 4 درصدی کمی پایین رفت و به همین دلیل، هم چنان ظرفیت افت در بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد. 

سکه در صورتی در مسیر نزولی قرار نخواهد گرفت که دلار بتواند به بالای محدوده 27 هزار و 800 تومان برگردد واونس طلا نیز سطح هزار و 950 دلاری را از دست ندهد. در صورتی که این دو اتفاق رخ دهد، انتظارات برای کاهش بیشتر سکه در آینده کاهش خواهد یافت و فعالیت فروشندگان در بازار فلز گران بهای داخلی افت خواهد کرد. 

روز چهارشنبه نشانه ای از تحرک قابل توجه خریداران و فروشندگان در بازار سکه نبود و به این ترتیب، می توان گفت که جو احتیاطی در بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد. با وجود چنین جوی می توان احتمال داد که میزان نوسان سکه در روز جاری چندان زیاد نباشد. با این حال، در همین شرایط نیز با توجه به حباب حدود 4 درصدی، احتمال افت سکه بیشتر از رشد آن است. البته تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که سکه بالای محدوده 13 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد، افت محسوسی در بازار سکه رخ نخواهد داد.