به گزارش اکوایران، سخنان جرومی پاول مبنی بر افزایش سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا برای کنترل تورم شاخص دلار و نرخ بازدهی اوراق قرضه بلند مدت را افزایش داد به همین خاطر قیمت طلا به عنوان دارایی امن تورمی کاهش یافت. طلا که در ماه مارس تا محدوده ۲۰۵۴ دلار افزایش یافته بود  با اعمال سیاست های انقباضی از طرف فدرال رزرو تا محدوده ۱۸۶۳ دلار کاهش یافت. بانک مرکزی آمریکا قبل تر اعلام کرده بود نرخ بهره خنثی در آمریکا حدود ۲ درصد است ولی در  جلسه هفته اول ماه می اعلام کرد که نرخ بهره خنثی بین دو تا ۳ درصد می باشد و نرخ بهره ممکن است تا ۳ درصد افزایش پیدا کند.

محدوده نرخ بهره خنثی محدوده ای است که نه رشد اقتصادی را تحریک می‌کند نه آن را کاهش می دهد. 

بانک مرکزی آمریکا تصمیم دارد از ماه ژوئن ترازنامه خود را کاهش دهد که به عنوان سیاست انقباضی فدرال رزرو مانع دیگری برای رشد طلا است. ولی چشم امید معامله گران طلا به گزارش میزان اشتغال نیروی کار آمریکا است که منتشر خواهد شد. رشد اشتغال یعنی افزایش حقوق و دستمزد، و افزایش دستمزد یعنی تورم که به نفع طلا خواهد بود.

تحلیلگران تکنیکال در حال حاضر برای کوتاه مدت محدوده ۱۸۵۰ دلاری را برای طلا حمایت مهمی می دانند که در صورت شکست اونس طلا می تواند تا حمایت ۱۸۳۵ دلار عقب بنشیند. مقاومت ۱۹۰۰ دلاری نیز هدف قیمتی مهمی است که اونس طلا در اولین برخورد خود با آن موفق به شکست آن نشده است.

در بازار داخلی نیز با کاهش ارزش اونس در هفته ای که گذشت کار برای سکه سخت شد تا جایی که سکه امامی برای آنکه محدوده مهم ۱۳ میلیونی را از دست ندهد حباب ۸۰۰ هزار تومانی در روز دوشنبه داشته است. میزان حباب سکه در موج افزایشی قبلی بازار طلا در قبل از عید نوروز تا حدود ۵۰۰ هزار تومان پیشروی کرده بود و فراتر از آن نرفته بود میزان افزایش حباب سکه امامی در روز کاهشی و نیمه تعطیل بازار تا محدوده مذکور باعث تقویت انتظارات افزایشی در بازار طلا و سکه شد. قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه حدود ۱۳ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان بود.

همزمان با افزایش قیمت سکه حباب طلای آب شده نیز به حدود ۱۲۵ هزار تومان افزایش یافته بود و اختلاف هر گرم طلای آب شده با ارزش ذاتی آن حدود ۳۰ هزار تومان بود.  به نظر می‌رسد بازار  طلای تهران محدوده های حمایتی مهمی برای خود انتخاب کرده که به راحتی حاضر به از دست دادن آن ها نیست. 

با افزایش ارزش اونس طلا در پایان هفته، قیمت هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای هجده عیار به ترتیب ۵ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان و ۱ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان شد.

تحلیلگران افزایش قیمت سکه امامی به بالای محدوده ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان را سکوی پرتاب به سقف تاریخی قیمتی سکه می دانند.