روز شنبه اسکناس آمریکایی با قدرت تا نزدیک محدوده 28 هزار و 600 تومان پیش روی کرد ولی بعدتر با سودگیری معامله گران در بازار پشت خطی تا محدوده 28 هزار و 300 تومانی عقب نشینی کرد. ساعت 10 شب گذشته دلار در محدوده 28 هزار و 380 تومان معامله شد.

اصلاح آخر وقت دلار موجب شده است که برخی از معامله گران انتظار افت قیمت  این ارز در ابتدای معاملات روز جاری را داشته باشند. آن ها اشاره می کنند که با برجسته شدن سفر انریکه مورا به ایران، از لحاظ روانی، معامله گران تمایل بیشتری به فروش پیدا کرده اند. به گزارش خبرگزاری فارس، یک خبرنگار اتریشی در پیامی توییتری نوشت که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه به تهران سفر خواهد کرد. سفر این مقام که در مذاکرات هسته ای نقش داشت، گمانه زنی در مورد برگشت به مذاکرات هسته ای را تا اندازه ای فعال تر کرده است.

با این حال بخشی از معامله گران باور دارند که دیگر بازار به این سطح از اخبار هسته ای حساس نیست. از نگاه این گروه افزایش ارزش دلار در هرات افغانستان و نفوذ حواله درهم به بالای محدوده 7 هزار و 800 تومانی نشان دهنده بالا رفتن احتمال افزایش ارزش اسکناس آمریکایی در بازار داخلی است. درهم دیشب در بازار پشت خطی در حوالی 7 هزار و 850 تومان قرار داشت و با این سطح از قیمت درهم، دلار می تواند حتی 28 هزار و 800 تومان قیمت بخورد.

دلار