به گزارش اکو ایران، در بازار ارز قیمت دلار ۴۵ دقیقه دیرتر از روزهای معمول کشف شد، قیمت دلار تهران ۱۱:۴۵ دقیقه بیرون آمد، درحالیکه در روزهای عادی ساعت ۱۱ قیمت دلار معلوم بود. در معاملات یکشنبه دلار کمی عقب نشست. قیمت اسکناس آمریکایی با ۲۸ هزار و 500 تومان شروع به کار کرد که تغییری نسبت به روز شنبه نداشت.

معامله‌گران عقیده داشتند در فضای فعلی وقتی دلار نسبت به نرخ شنبه بالاتر شروع نکرده یعنی روز استراحت و اصلاح است. در نهایت نیز قیمت دلار در روز یکشنبه ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. در روزی که قیمت دلار اصلاح زد تتر تا ۲۹ هزار و ۴۰۰ هم پیش رفت. معامله‌گران تصور می‌کنند روند تتر و درهم تا اطلاع ثانوی سوخت حرکت قیمت دلار است.

سکه‌بازان و معامله‌گران طلا در روز ‌یکشنبه، روی نظرسنجی کیتکو مانور می‌دادند. کیتکو سایتی است که اخبار طلا را به صورت ویژه پوشش می‌دهد. در این نظرسنجی پیش‌بینی شده بود در هفته پیش رو روند اونس صعودی است. معامله‌گران می‌گفتند اگر طلا افزایش پیدا کند سیگنال خوبی برای سکه خواهد بود، اما عده‌ای امیدوارند قیمت بیت‌کوین ریزش پیدا کند و سود آن نصیب بازار طلا و سکه شود.

درمورد آینده بازار ارز و سکه فضا کاملا سیاسی شده و معامله‌گران می‌گویند برای معامله‌، تا آمدن و رفتن انریکه مورا صبر کنید. بعضی‌ها می‌گفتند تا وقتیکه مورا تهران است، انجام معامله کار اشتباهی است و باید نشست و تخمه شکست. در بین دیدارهایی که مورا انجام می‌دهد از نظر معامله‌گران دیدار با شمخانی از همه مهمتر است و آن‌ها منتظر توییت‌های شمخانی بعد از این دیدار هستند. به گفته آن‌ها توییت‌های شمخانی می‌تواند جهت مذاکرات را نشان بدهد و بر این اساس جهت بازار تا حدودی روشن می‌شود.

 نکته بازار یکشنبه نیز طرح یک بانک برای فروش شمش طلا بود. جالب بود که وقتی از معامله‌گران سئوال می شد، خیلی روی خوشی نشان نمی‌دادند و حتی برخی بدبینانه می‌گفتند این طرح می‌تواند کاری را با بازار بکند که طرح قبلی پیش‌فروش سکه کرد. معامله‌گران می‌گویند در طرح پیش‌فروش قبلی، قیمت سکه از ۱۲ میلیون و 500 هزار تومان به ۱۶ میلیون رسید.

در مجموع بازار ارز این روزها خیلی دمدمی مزاج است اما اتفاق عجیب در این بازار خارج شدن صرافی ملی از گردونه است. به عقیده آن‌ها قیمت‌هایی که صرافی ملی می‌زند نه توان بازدارندگی دارد نه خاصیت سیگنالی.