بازار دلار به یک قیمت جدید حساس شده، قیمت تتر. شب سه‌شنبه که بیت‌کوین یک نزول دیگر را ثبت کرد قیمت تتر بالا رفت. برخی معامله‌گران می‌گفتند این اتفاق به معنای سلام قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان است.

صبح چهارشنبه که بازار نقدی باز شد، این ذهنیت در بازار قالب شد و دلار تهران به سمت کانال ۳۰ هزار قدم برداشت. البته بازار هرات هم در این حرکت نقش داشت. از دید معامله‌گران وقتی دلار در سطح مقاومت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان با فشار فروش روبررو نشد مسیر همواری برای تغییر کانال پیدا کرد. هموار شدن تغییر کانال در هرات، خیال معامله‌گران را نسبت به حرکت دلار به سمت ۳۰ هزار راحت شد.

هرچه در نقش اسکناس فضا پرهیجان بود، در درهم فضا گنگ و مبهم بود، بطوریکه در معاملات روز چهارشنبه بارها اعلام شد هنوز قیمت درهم درنیامده است. یکی از دلایلی که این اتفاق در بازار درهم افتاد ترس معامله‌گران از مداخله بازارساز بود.

بازار به نزدیکی بسته شدن که رسید، سبزه وارد فاز اصلاح شد، این اتفاق که افتاد معامله‌گران گفتند سبزه، سیگنال ریزش داد، بعد از سبزه، هرات وارد فاز اصلاح شد تا درنهایت قیمت از کانال ۳۰ هزار عقب‌نشینی کند. در سایت‌های اعلام قیمت دلار حول و حوش ۲۹ هزار و ۷۰۰ و ۸۰۰ تومان است، اما در کف بازار فروشنده‌ها با این قیمت‌ها حاضر به فروش نبودند آن‌ها با تصور صعود، قیمت‌های خودشان را ۲۹ هزار و ۹۰۰ می‌گفتند.

در بازار هرات روز چهارشنبه فاصله قیمت با تهران بیشتر شد، به همین خاطر می‌گفتند بازار هرات جارو شد و همه خریدار بودند. در مقابل در بازار تهران نرخ نقدی از فردایی بالاتر بود و در این‌جا معامله‌گران اعتقاد داشتند بازار در وضعیت اجاره‌ است. وضعیت اجاره به بازاری می‌گویند که نرخ نقدی از فردایی بالاتر است و بر همین اساس معامله‌گر فردایی تصورش از معاملات روز آینده صعودی است و سود به خریدار فردایی می‌رسد.

در مورد چشم‌انداز بازار، بسیاری از معامله‌گران در روز چهارشنبه نگاهشان به بازارساز بود، عده‌ای اشاره می‌کردند بازارساز نمی‌گذارد دلار بالای ۳۰ برود چراکه این عدد برای بانک مرکزی یک نقطه روانی ‌و حساس است. پس حتی امکان دارد دلار هرات تا ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان پایین بیاید چرا که سفر مورا و خبرهایش هم می‌توانند دست‌انداز قیمت شوند. در همین حال اگر تقاضای درهم مدیریت نشود، این تقاضا و روند سکه می‌توانند عقب‌نشینی در قیمت‌ها را ناپایدار کنند.

در بازار سکه، قیمت نقدی سکه در بازار هم بالاتر از فردایی و سایت‌ها بود. در بازار نرخ نقدی سکه در بازار حتی بالای ۱۴ میلیون هم معامله شد این در حالی بود که نرخ سایت‌ها بالای ۱۳ میلیون و ۸۰۰ نیامدند. معامله‌گران دلیل این اتفاق را هم رشد دلار میدانستند و هم افزایش قیمت سکه رفاه. این سکه در معاملات بورس کالا معامله می‌شود و قیمت آن در چهارشنبه به بالای ۱۴ میلیون رفت.

 فاصله قیمت دلار صرافی و آزاد به 3000 تومان رسید که این عدد امروز 3500 شد. به همین خاطر در بازار شاهد صف خرید دلار صرافی، جلوی یکسری از صرافی‌ها بودیم. البته یک استثنا در بازار وجود داشت، صرافی بانک شهر نرخ دلار را روی تابلو تا 26 هزار و 300 تومان بالا برد و در ادامه اصلاح کرد، که بالاتر از سایر صرافی‌ها بود.