به گزارش اکوایران، قیمت طلا در اولین روز بازگشایی بازارهای جهانی تا قیمت 1787 دلاری سقوط کرد تا کف قیمتی خود در سه ماه و نیم اخیر را لمس کند. هر چند پس از آن قیمت طلا مجددا به کانال 1800 دلاری بازگشت. قیمت طلا چهار هفته متوالی است که روندی نزولی دارد. فلز زرد تا امروز که نیمی از ماه می می گذرد بیش از 4 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در ساعات ابتدایی روز عامل سقوط شدید قیمت طلا رشد قابل توجه شاخص دلار آمریکا بود. شاخص دلار که ارزش پول آمریکا در برابر ارزهای معتبر جهانی را اندازه گیری می کند، اکنون در بالاترین حد دو دهه اخیر خود معامله می شود. هر چند بازگشت شاخص دلار از مسیر رفته سبب کاهش فشار بر قیمت طلا شد. شاخص دلار اکنون در میانه کانال 104 واحدی نوسان می کند.

با این وجود تحلیل گران بازار بر این باورند که طلا با توجه به وضعیت کنونی نمی تواند مقاومت زیادی در برابر عوامل کاهشی موجود داشته باشد. در حال حاضر چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو صعودی است و این موضوع هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد. از سوی دیگر دلار آمریکا اکنون به بالاترین حد خود در بیست سال اخیر رسیده است که قیمت طلا از این کانال برای دارندگان دیگر ارزها افزایش پیدا می کند و این موضوع نیز سبب کاهش تقاضای طلا می شود. نرخ سود اوراق خزانه داری آمریکا نیز ضله سوم مثلث نزولی قیمت طلا به حساب می آید. مجموع این عوامل سبب شده است تا تحلیل گران روزهای سختی را برای طلا پیش بینی کنند.