حباب سکه امامی کاهش یافت تا بازار فلز گران بهای داخلی در مدار منطق قرار بگیرد. از نگاه فعالان هر زمان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد، ظرفیت بنیادی برای خرید افزایش پیدا می کند، هر چند که برخی معامله گران ترجیح می دهند که در دوران هیجانی و حبابی در موقعیت خرید قرار بگیرند. به عبارت دیگر بازیگران بزرگ در شرایط حباب محدود، به آرامی خریدهای خود را صورت می دهند ولی نوسان گیران در دوران هیجانی وارد بازار می شوند.

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۷_۰۹-۰۹-۳۶ (2)

روز دوشنبه حباب فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۶ درصد کاهش یافت، حال آنکه سکه روز یک شنبه حباب در محدوده ۹ درصدی قرار داشت. دیروز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی رشد یافت و تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار قرار پیش روی کرد. با وجود این رشد،‌ سکه در مسیر افزایشی قرار نگرفت و به سوی مرز ۱۴ میلیون تومانی عققب نشینی کرد.

از نگاه برخی فعالان، عقب نشینی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه می تواند نشان دهنده تغییر انتظارات معامله گران باشد. در واقع افت روز گذشته می تواند در روز جاری ادامه پیدا کند و به زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی برود. این اتفاق از این جهت در میان معامله گران جدی گرفته شد که دیشب در بازار پشت خطی، سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. فلز گران بهای داخلی در صورتی در روز جاری افزایشی خواهد شد که دلار به بالای محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان برود.

photo_۲۰۲۲-۰۵-۱۷_۰۹-۱۰-۲۵