اسکناس آمریکایی در انتهای هفته در بازار پشت خطی نه تنها توانست بالای سطح مقاومت تثبیت شود که تا سقف جدیدی پیش روی کرد. این افزایش قیمت در معاملات اعتباری نشان می دهد که ممکن است در ابتدای روز جاری افزایشی ها دست بالا را در بازار داشته باشند و برای شکستن سقف قیمتی سال تلاش کنند.

به باور برخی فعالان‌، رشد قیمتی دلار در روز جمعه بیانگر این پیام است که معامله گران تا حد زیادی امید برای رسیدن به یک توافق هسته ای را از دست داده اند و سعی دارند با قرار گرفتن در موقعیت خرید از ارزش دارایی خود در برابر افزایش تورم احتمالی آتی دفاع کنند.

در کنار این، درگیری و توقیف کشتی های حامل نفت ایران و یونان دیگر متغیر انتظاری دیگری است که فضای بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده است. برخی معامله گران با توجه به این درگیری ها باور دارند که جو بازار در ابتدای روز شنبه افزایشی خواهد بود. با وجود چنین خبر و انتظاراتی، برخی فعالان باور دارند که دلار ممکن است در آستانه رکورد سال با سودگیری معامله گران مواجه شود و قیمت این ارز بار دیگر مسیر خود را به سوی محدوده های پایین تر باز کند. اسکناس آمریکایی در صورت تثبیت بالای محدوده سقف سال حتی می تواند تا دو کانال پیش روی کند.