به گزارش اکوایران، قیمت دلار در صرافی ملی امروز یک پله افزایش یافت و نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی را رد کرد. قیمت اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز ۲۶۶۱۲ تومان برای فروش درج شد.

افزایش احتیاط بازار غیر رسمی 

روز قبل بازار غیر رسمی تحت تأثیر ارائه پیش نویس قطعنامه علیه ایران به شورای حکام دچار هیجانات افزایشی شده بود. که تحلیلگران میگفتند اگر نگرانی ها از ارسال قطعنامه شورای حکام به شورای امنیت برطرف شود هیجانات افزایشی فروکش می کند. 

امروز خبرگزاری الجزیره در گزارش خود اعلام کرد که قطعا قطعنامه شورای حکام به شورای امنیت ارسال نخواهد شد زیرا طرفین هنوز خواستار احیای برجام هستند.

با کاهش بدبینی ها نسبت به قطعنامه شورای حکام، قیمت ها در بازار غیر رسمی عصر امروز نسبت به صبح کاهشی شدند.

چندی پیش خبری منتشر شد که بانک مرکزی می تواند با استفاده از منابع، بازار غیر رسمی را تا هدف ۲۹ هزار تومان کنترل کند‌. اقتصاددانان نسبت به کنترل قیمت ارز  به هر قیمتی منتقد هستند. زیرا ارزپاشی نامحدود در بازار ارز، مسکن کوتاه مدتی است که باعث هدر رفت منابع می شود. ترکیه یکی از نمونه های ناموفق کنترل ارز از طریق ارزپاشی است. از دسامبر سال گذشته بانک مرکزی ترکیه ۲۰ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را برای کنترل بازار ارز در بازار عرضه کرده است ولی لیر ترکیه در سال گذشته بدترین عملکرد را میان ارزهای جهانی را داشته است. 

عملکرد طلا چگونه بود؟

قیمت اونس امروز تا محدوده ۱۸۴۵ دلار کاهش یافت. کاهش اونس به خاطر تقویت شاخص دلار اتفاق افتاد ولی پس از آن که رشد شاخص دلار از بین رفت قیمت اونس به بالای محدوده ۱۸۵۰ دلاری برگشت.

قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قرار گرفت. حباب سکه امامی امروز ۱ و نیم درصد افزایش یافت و در محدوده ۱۰.۵ درصدی قرار گرفت. ربع سکه نیز در محدوده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

سکه رفاه امروز بیشتر از  بازار آزاد افزایش یافت و با ۳۵۰ هزار تومان افزایش در محدوده ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.