معامله گران فردایی در بازار سکه حاضر نشده اند که این فلزگران بها را بالای مرز ۱۶ میلیون تومانی خرید کنند. این در حالی است که در بازار نقدی، سکه بالای محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش و در سایت اتحادیه سکه،‌حتی نرخ فروش ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نیز درج شده است. 

با وجود رشد قیمت سکه در بازار نقدی، به نظر می رسد که بازیگران فردایی تا حدی نسبت به احتمال ادامه رشد دوباره دلار خوشبین نیستند و به همین دلیل با احتیاط بیشتری رفتار می کنند. در این میان،‌ شماری از فعالان باور دارند که بازارساز ارزی اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را نخواهد داد و به همین دلیل در انتظار افت ارزش اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۳۳ هزار تومانی هستند. دیروز گفته می شد که با همکاری بانک‌مرکزی ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند. ممکن است چنین اخباری نیز در احتیاطی تر شدن بازار فردایی سکه اثر داشته باشد. 

دیروز رییس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرد که در حال حاضر میزان اسکناس و ارزی داریم که هیچ موقع به این میزان در اختیار بانک مرکزی نبوده است. این اظهار به نوعی طغیان بازارساز در برابر معامله گران را نشان می داد و زمینه ساز عقب نشینی سکه بازان شده است. سکه فردایی در صورتی که وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی نشود،‌ انتظارات بازیگران نقدی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

photo_۲۰۲۲-۰۶-۱۳_۰۹-۱۹-۴۳