دلار در انتهای هفته به بالای کانال ۳۲ هزار تومانی صعود کرد. افزایش قیمت اسکناس آمریکایی به یکی از بزرگترین کانال های مقاومتی، انتظارات صعودی را در بازار ارز بالا برده است. با این حال،‌ روز گذشته خبری اعلام شد که مذاکرات هسته ای ممکن است در هفته های آتی از سر گرفته شود. 

خبرگزاری بلومبرگ مدعی است مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در دوحه پایتخت قطر احتمالا پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود. به نظر برخی تحلیل گران برای روند آتی قیمت دلار بسیار اهمیت دارد که معامله گران نسبت به این خبر چگونه واکنش نشان خواهد داد. 

در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری به رشد خود ادامه دهد، می توان حدس زد که بازار دیگر چندان امیدوار به احیای توافق هسته ای نیست و تصور می کند که حداقل در کوتاه مدت برای پوشش ریسک افزایش احتمالی تنش ها بهتر است که در قامت خریدار ظاهر شود. در واقع در صورت افزایش قیمت می توان حدس زد که بازار مذاکره پس از سفر بایدن را چندان جدی نگرفته است. 

به باور تحلیل گران فنی،‌ در صورتی که امروز دلار به بالای خط مقاومت ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ کند،‌می توان انتظار صعود این ارز تا محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان را داشت. در این میان برخی معامله گران باور دارند که اسکناس آمریکایی در روزهای انتهایی هفته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و ممکن است برخی از افراد در ابتدای هفته سعی کنند از خریدهای پیشین سود گیری کنند و این موضوع همراه با عرضه بازارساز موجب شود که دلار حداقل در ابتدای هفته رشد معناداری را تجربه نکند. 

photo_۲۰۲۲-۰۷-۰۲_۰۹-۰۷-۰۴